Baza wiedzy

OSTATNIE PUBLIKACJE

Zwalniać też trzeba umieć

Nie da się prowadzić biznesu bez konieczności zwalniania pracowników. Umiejętność ta jest potrzebna szczególnie dziś, gdy przedłużająca się pandemia dotyka każdej gałęzi gospodarki. Według ankiet...
Czytaj więcej

Jak budować relacje w biznesie?

Budowanie relacji w biznesie to sfera niedoceniana i spychana na margines działalności. Często bagatelizujemy wartość relacji oraz nie potrafimy dostrzec i wydobyć niewątpliwych korzyści jakie...
Czytaj więcej

Dobrzy liderzy potrzebni od zaraz

W politykach publicznych istotną rolę pełnią dziś tzw. policy/public entrepreneurs, czyli osoby które inicjują różne, często innowacyjne, przedsięwzięcia społeczno-ekonomiczne o charakterze non-profit. Mogą to być...
Czytaj więcej

Combat Kalaki szansą dla rozwoju menedżera

Dobrych liderów coraz częściej porównuje się do mistrzów wschodnich sztuk walki. Nie jest to bezzasadne, bo menedżer czerpiący ze sztuk walki może stać się skuteczniejszy,...
Czytaj więcej

Jazda bez widoczności

Patrząc okiem ekonomicznego laika, konsumenta i obywatela, chciałoby się w przekazie teoretyków ekonomii zobaczyć konkretny i jednoznaczny, a przez to uspakajający wzór postępowania dla rządzących....
Czytaj więcej

TRENDY

Millenialsi w świecie finansów

Pokolenie Y, tak jak inne generacje, nie jest monolitem i różni się wewnętrznie, pod względem zachowań, decyzji, potrzeb, filozofii życiowej oraz podejścia do finansów. Jak jednak zarządza pieniędzmi ta olbrzymia ...
Czytaj Dalej

Człowiek na drodze technologii

W lipcu tego roku minie osiem lat od wprowadzenia do Polski e-systemu poboru opłat drogowych viaTOLL. Na jego budowę, utrzymanie i rozszerzenie z publicznych pieniędzy wydano przez ten okres około ...
Czytaj Dalej

Świat przyszedł po polski produkt

Rozwój w skali globalnej nie musi być domeną jedynie największych i tych, którzy już mają doświadczenie. Nawet wtedy, gdy nasza marka nie jest znana globalnie i produkujemy w Polsce, mamy ...
Czytaj Dalej

Nowy wymiar pracy

Globalne zmiany na rynku pracy stają się faktem. Rozwój nowych technologii i robotyzacja to tylko niektóre z czynników, które zmieniają świat w błyskawicznym tempie. Skoro nie da się już zatrzymać ...
Czytaj Dalej

ZARZĄDZANIE

Administracja 2.0

W administracji 2.0 mieszkańcy i przedsiębiorcy to nie petenci,ale bezcenne źródło innowacyjnych rozwiązań, z których władza powinna korzystać, jeśli chce skutecznie i efektywnie zarządzać. Jak to robić? ...
Czytaj Dalej

Technologia lepszego państwa

Kryzys to najlepszy moment na poważną dyskusję o tym, jak technologie mogą wesprzeć sferę publiczną oraz jak mogą przyczynić się do rozwoju państw i społeczności lokalnych. Dziś mamy do czynienia ...
Czytaj Dalej

Strategia firmy: warunki konieczne

Każda firma musi jednocześnie osiągać trzy cele – spełniać warunki konieczne. Musi zarabiać pieniądze, teraz i w przyszłości, zagwarantować pracownikom bezpieczne i satysfakcjonujące środowisko pracy, teraz i w przyszłości oraz ...
Czytaj Dalej

Kontrapunkt: Jarosław Gowin, Jeremi Mordasewicz

Biznes i polityka muszą się ze sobą komunikować, w przeciwnym wypadku nie stworzymy dobrych regulacji i skutecznej polityki rozwoju. Taki dialog wymaga jednak porzucenia obecnej, źle pojętej poprawności politycznej, która ...
Czytaj Dalej

CZŁOWIEK I STYLE ŻYCIA

Strategia wspólna z mieszkańcami

Praca nad strategią rozwoju Lublina oparta została na rozwiązaniu, które w Polsce może służyć za wzorzec dla administracji publicznej – modelu partycypacji społecznej. Jej efektem jest faktyczny wkład lokalnych społeczności ...
Czytaj Dalej

Przekonaj mózg do zmian

Wielu niepowodzeń w procesie zmian dałoby się uniknąć, gdyby menedżerowie uwzględnili naturę ludzkiego mózgu i wynikającą z niej potrzebę posiadania określonych informacji dostarczanych w odpowiedni sposób. Przekonaj mózg do zmian ...
Czytaj Dalej

Jak być kreatywnym w obliczu surowej krytyki?

Każdy z nas miał w życiu sytuację, gdy powiedział lub zrobił coś nieszablonowego, nietypowego i natychmiast został przywołany do porządku przez otoczenie. Kreatywność wymaga odwagi, pokonania lęku przed krytyką. Jak ...
Czytaj Dalej

Obiektyw: klimat do zmiany zachowań

Można powiedzieć: świat mnie nie obchodzi, ale można też czuć się jego częścią i zadbać o to, by zostawić po sobie jak najmniejszy ślad ...
Czytaj Dalej

LIDER I PRZYWÓDZTWO

Gra zespołowa w polskich warunkach

Polskie organizacje i liderzy mają problem z grą zespołową, której znaczenie przy coraz bardziej złożonych projektach rośnie. Jak tworzyć zespoły z krnąbrnych Polaków – indywidualistów, dla których praca w zespole ...
Czytaj Dalej

Liderze, miarkuj swoją siłę!

Mocne strony liderów pomagają im osiągać sukcesy. Jednakże eksponowane za mocno wpychają ich w pułapkę jednostronnego przywództwa. Jak stać się bardziej wszechstronnym szefem? Liderze, miarkuj swoją siłę! ...
Czytaj Dalej

Santorski – wywiad

System gospodarczo-społeczny po 1989 r. wykreował wielu złych liderów, którzy nie potrafią traktować ludzi podmiotowo i z szacunkiem. Prowadzących zamiast zdrowych i skutecznych organizacji agresywnie funkcjonujące folwarki. Ludzie pragną dziś ...
Czytaj Dalej

Samotność na szczycie to mit

Szefowie firm mówią dziś dużo o dowodzeniu w warunkach kryzysu i skarżą się, że są osamotnieni w podejmowaniu decyzji. Moim zdaniem lider jest samotny tylko i wyłącznie na własne życzenie ...
Czytaj Dalej

KOMUNIKACJA I MARKA

Kreatywność: sztuka stawiania pytań

O sposobach twórczego myślenia oraz o jego barierach i kreacji w reklamie opowiada jeden z założycieli agencji PZL ...
Czytaj Dalej

Trudne rozmowy: mów tak, żeby się porozumieć

Słowne konfrontacje nie musza oznaczać walki z ludźmi, nawet jeśli  dotyczą spraw trudnych. Rekomendacje, jak dyskutować na trudne tematy ...
Czytaj Dalej

Słuchaj klienta w sieci – skorzystaj z potęgi społeczności

Web 2.0 to nie tylko narzędzie, to sposób komunikacji. Rekomendacje, jak zaprząc to narzędzie do działań w firmie ...
Czytaj Dalej

Otwarta firma mówi wszystko

Komunikacja wewnętrzna to fundament zdrowej organizacji. Oto inspiracje dla menedżerów, którzy odpowiadają za ten obszar w firmie ...
Czytaj Dalej

THINKTANK NA WEEKEND

Trudne pytania o konsekwencje automatyzacji

Wpływ rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję na rynek pracy jest z pewnością jednym z najbardziej popularnych i powszechnych wątków w dyskusji na temat konsekwencji rozwoju sztucznej inteligencji. Mogłoby się wydawać, że ...
Czytaj Dalej

Biznes w kryzysie. Na jak długo?

Analizy i oceny wpływu epidemii koronawirusa na gospodarkę są trudne, bo okres, w którym możemy obserwować jego skutki ekonomiczne i społeczne jest krótki, trwa niecały rok. Stan swoistego szoku i ...
Czytaj Dalej

Obywatel społecznie zaangażowany

Podczas pandemii Warszawa dobrze poradziła sobie dzięki energii mieszkańców. To była prawdziwa ludzka solidarność, wynikająca z potrzeby serca. Zaangażowały się firmy i zamożne osoby prywatne, ale też zwykli obywatele. Działając ...
Czytaj Dalej

Co się zmieni w gospodarce po pandemii?

W ramach jednej z niedawnych THINKTANK Live Talks zastanawialiśmy się z naszymi gośćmi, czy tak głębokie doświadczenie jak pandemia doprowadzi, czego wielu z nas oczekuje, do nowego paradygmatu we współczesnym ...
Czytaj Dalej

Wpisz wyszukiwany termin powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij ESC, aby anulować.

Wróć do góry