OSTATNIE PUBLIKACJE
TRENDY
Millenialsi w świecie finansów
Pokolenie Y, tak jak inne generacje, nie jest monolitem i różni się wewnętrznie, pod względem zachowań, decyzji, potrzeb, filozofii życiowej oraz podejścia do finansów. Jak jednak zarządza pieniędzmi ta olbrzymia ...
Człowiek na drodze technologii
W lipcu tego roku minie osiem lat od wprowadzenia do Polski e-systemu poboru opłat drogowych viaTOLL. Na jego budowę, utrzymanie i rozszerzenie z publicznych pieniędzy wydano przez ten okres około ...
Świat przyszedł po polski produkt
Rozwój w skali globalnej nie musi być domeną jedynie największych i tych, którzy już mają doświadczenie. Nawet wtedy, gdy nasza marka nie jest znana globalnie i produkujemy w Polsce, mamy ...
Nowy wymiar pracy
Globalne zmiany na rynku pracy stają się faktem. Rozwój nowych technologii i robotyzacja to tylko niektóre z czynników, które zmieniają świat w błyskawicznym tempie. Skoro nie da się już zatrzymać ...
ZARZĄDZANIE
Administracja 2.0
W administracji 2.0 mieszkańcy i przedsiębiorcy to nie petenci,ale bezcenne źródło innowacyjnych rozwiązań, z których władza powinna korzystać, jeśli chce skutecznie i efektywnie zarządzać. Jak to robić? ...
Technologia lepszego państwa
Kryzys to najlepszy moment na poważną dyskusję o tym, jak technologie mogą wesprzeć sferę publiczną oraz jak mogą przyczynić się do rozwoju państw i społeczności lokalnych. Dziś mamy do czynienia ...
Strategia firmy: warunki konieczne
Każda firma musi jednocześnie osiągać trzy cele – spełniać warunki konieczne. Musi zarabiać pieniądze, teraz i w przyszłości, zagwarantować pracownikom bezpieczne i satysfakcjonujące środowisko pracy, teraz i w przyszłości oraz ...
Kontrapunkt: Jarosław Gowin, Jeremi Mordasewicz
Biznes i polityka muszą się ze sobą komunikować, w przeciwnym wypadku nie stworzymy dobrych regulacji i skutecznej polityki rozwoju. Taki dialog wymaga jednak porzucenia obecnej, źle pojętej poprawności politycznej, która ...
CZŁOWIEK I STYLE ŻYCIA
Strategia wspólna z mieszkańcami
Praca nad strategią rozwoju Lublina oparta została na rozwiązaniu, które w Polsce może służyć za wzorzec dla administracji publicznej – modelu partycypacji społecznej. Jej efektem jest faktyczny wkład lokalnych społeczności ...
Przekonaj mózg do zmian
Wielu niepowodzeń w procesie zmian dałoby się uniknąć, gdyby menedżerowie uwzględnili naturę ludzkiego mózgu i wynikającą z niej potrzebę posiadania określonych informacji dostarczanych w odpowiedni sposób. Przekonaj mózg do zmian ...
Jak być kreatywnym w obliczu surowej krytyki?
Każdy z nas miał w życiu sytuację, gdy powiedział lub zrobił coś nieszablonowego, nietypowego i natychmiast został przywołany do porządku przez otoczenie. Kreatywność wymaga odwagi, pokonania lęku przed krytyką. Jak ...
Obiektyw: klimat do zmiany zachowań
Można powiedzieć: świat mnie nie obchodzi, ale można też czuć się jego częścią i zadbać o to, by zostawić po sobie jak najmniejszy ślad ...
LIDER I PRZYWÓDZTWO
Gra zespołowa w polskich warunkach
Polskie organizacje i liderzy mają problem z grą zespołową, której znaczenie przy coraz bardziej złożonych projektach rośnie. Jak tworzyć zespoły z krnąbrnych Polaków – indywidualistów, dla których praca w zespole ...
Liderze, miarkuj swoją siłę!
Mocne strony liderów pomagają im osiągać sukcesy. Jednakże eksponowane za mocno wpychają ich w pułapkę jednostronnego przywództwa. Jak stać się bardziej wszechstronnym szefem? Liderze, miarkuj swoją siłę! ...
Santorski – wywiad
System gospodarczo-społeczny po 1989 r. wykreował wielu złych liderów, którzy nie potrafią traktować ludzi podmiotowo i z szacunkiem. Prowadzących zamiast zdrowych i skutecznych organizacji agresywnie funkcjonujące folwarki. Ludzie pragną dziś ...
Samotność na szczycie to mit
Szefowie firm mówią dziś dużo o dowodzeniu w warunkach kryzysu i skarżą się, że są osamotnieni w podejmowaniu decyzji. Moim zdaniem lider jest samotny tylko i wyłącznie na własne życzenie ...
KOMUNIKACJA I MARKA
Kreatywność: sztuka stawiania pytań
O sposobach twórczego myślenia oraz o jego barierach i kreacji w reklamie opowiada jeden z założycieli agencji PZL ...
Trudne rozmowy: mów tak, żeby się porozumieć
Słowne konfrontacje nie musza oznaczać walki z ludźmi, nawet jeśli dotyczą spraw trudnych. Rekomendacje, jak dyskutować na trudne tematy ...
Słuchaj klienta w sieci – skorzystaj z potęgi społeczności
Web 2.0 to nie tylko narzędzie, to sposób komunikacji. Rekomendacje, jak zaprząc to narzędzie do działań w firmie ...
Otwarta firma mówi wszystko
Komunikacja wewnętrzna to fundament zdrowej organizacji. Oto inspiracje dla menedżerów, którzy odpowiadają za ten obszar w firmie ...
THINKTANK NA WEEKEND
Trudne pytania o konsekwencje automatyzacji
Wpływ rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję na rynek pracy jest z pewnością jednym z najbardziej popularnych i powszechnych wątków w dyskusji na temat konsekwencji rozwoju sztucznej inteligencji. Mogłoby się wydawać, że ...
Biznes w kryzysie. Na jak długo?
Analizy i oceny wpływu epidemii koronawirusa na gospodarkę są trudne, bo okres, w którym możemy obserwować jego skutki ekonomiczne i społeczne jest krótki, trwa niecały rok. Stan swoistego szoku i ...
Obywatel społecznie zaangażowany
Podczas pandemii Warszawa dobrze poradziła sobie dzięki energii mieszkańców. To była prawdziwa ludzka solidarność, wynikająca z potrzeby serca. Zaangażowały się firmy i zamożne osoby prywatne, ale też zwykli obywatele. Działając ...
Co się zmieni w gospodarce po pandemii?
W ramach jednej z niedawnych THINKTANK Live Talks zastanawialiśmy się z naszymi gośćmi, czy tak głębokie doświadczenie jak pandemia doprowadzi, czego wielu z nas oczekuje, do nowego paradygmatu we współczesnym ...