Enactus UEP i Milo app na szczycie podium Enactus Poland National Competition 2022

9 czerwca odbył się Finał Konkursu Enactus Poland National Competition 2022. Za nami niezliczone emocje, inspiracje, dla niektórych także nowe kontakty. Tegoroczny finał przyciągnął okazałą widownię, złożoną miedzy innymi z proaktywnych studentów oraz szerokiego grona jurorskiego.

Enactus jest inicjatywą zrzeszającą ambitnych studentów, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie liderów biznesowych. Pod okiem doświadczonych opiekunów, z pełnym zaangażowaniem planują i realizują autorskie projekty. Wykorzystują nowinki technologiczne, tworząc innowacyjne modele biznesowe, których celem jest wsparcie społeczności lokalnych.

Każdy z zespołów uczelnianych pokazał jak dużą wartość stanowią dla niego nauka i technologia. Prezentacje przepełnione były innowacją, świeżym spojrzeniem na aktualne potrzeby oraz ogromną chęcią rozwoju.

Uświetnieniem wydarzenia była inspirująca debata ekspercka, idealnie wpisująca się w idee konkursu, jej temat przewodni to „Polska europejskim hubem talentów”.

W tym roku na najwyższym stopniu podium stanął zespół Enactus Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, zyskując tym samym tytuł Enactus Poland National Competition Champion. Projekt „Milo”, którego są dumnymi ambasadorami, to aplikacja pomagająca osobom mierzącym się z problemami chorób psychicznych. Milo app zawiera opcje journalingu, chat-bota oraz możliwość komunikacji z psychologiem, terapeutą lub psychiatrą. System oparty jest na sztucznej inteligencji, dzięki czemu analizuje zachowania oraz nastroje użytkownika. Aplikacja ma za zadanie połączyć wiele rozwiązań w jedno narzędzie, które pomoże szczególnie młodym ludziom w uporaniu się z problemami.

Na drugim stopniu podium, podczas Finału Enactus Poland National Competition 2022, uplasował się zespół Enactus Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zaprezentowany przez nich projekt „Sober” ma na celu przedstawienie czym jest społecznie odpowiedzialny biznes. SOBER stawia nacisk na trzymanie się zasad współżycia społecznego, ochronę środowiska i zwiększenie świadomości młodych ludzi, a to wszystko zgodnie z ideą CSR.

SO BE Responsible to nie tylko edukacja, ale również biznes realizowany przez sprzedaż dobrej jakości ubrań- wszystko w duchu odpowiedzialności i ekologii.

Trzeci najlepszy team tegorocznego finału to Enactus SGGW, który podzielił się z nami projektem „Piccy”. Idea polega na sprzedaży bluz, szytych przez polską szwalnię, na których haft stworzony jest przez dzieci chore onkologicznie. Przy współpracy z fundacją „Krwinka” w Łodzi, opiekującą się chorymi dziećmi, tworzą biznes, z którego pewien procent ze sprzedaży jest bezpośrednio przeznaczony na leczenie dzieci. Jest to sytuacja win-win, z jednej strony dzieci mogą zobaczyć swoje rysunki na bluzach i otrzymać fundusze na wsparcie procesu leczenia, z drugiej studenci tworzący firmę zyskują nie tylko korzyści ekonomiczne, ale też ogromną satysfakcję z pomocy!

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top