Magazyn THINKTANK nr 38

Rok 2020 przejdzie do historii głównie przez koronawirusa. Mimo że nauczyliśmy się żyć w pandemii, jej skutki będziemy odczuwać długo, a wyzwań będzie przybywać.

Rozwiązań trzeba poszukiwać wspólnie – jak w przypadku szczepionki przeciw COVID-19. Jest na to szansa, bo Unia Europejska wyjście z kryzysu widzi w solidarnym wdrażaniu nowego „Planu Marshalla”. O konsekwencjach pandemii piszemy w bieżącym numerze.

Wiodącym tematem tej edycji magazynu „THINKTANK ” jest biznes w covidzie. Zastanawiamy się, co czeka firmy po pandemii i na ile będą potrafiły zerwać z przeszłością, by przejść do nowych form działania i rozwoju. Kryzys to przecież niepowtarzalna okazja do wprowadzania strategicznych zmian. Mogą w tym pomóc rebelianci – ludzie myślący w poprzek schematom. Pim de Morree, Korporacyjny Rebeliant, i Julien Ducarroz, prezes Orange Polska, zastanawiają się, jak wejść na drogę rebelii: kiedy zmieniać firmę poprzez rewolucję, a kiedy wskutek ewolucji. Prof. Jerzy Trzebiński pokazuje ponadto, że nadzieja może pomóc w radzeniu sobie z wyzwaniami, a Justyna Ciępka i Jacek Kowalski podkreślają rolę elastyczności i dbałości o pracowników w adaptowaniu się do nowej rzeczywistości. O tym, jak uwolnić swój potencjał i wykorzystać jam session w korporacji, mówi natomiast Urszula Dudziak.

W numerze zastanawiamy się ponadto, jak nadzwyczajne wydarzenia ubiegłego roku zapisały się w mediach, a za ich pośrednictwem w naszej świadomości. Eksperci THINKTANK i Instytutu Monitorowania Mediów wybrali 12 haseł, które najtrafniej charakteryzują doświadczenia związane z epidemią. O Polkach i Polakach rozmawiamy także z Katarzyną Pawlikowską i dr. Piotrem Stankiewiczem. Co o nas samych możemy powiedzieć po roku życia w epidemii? Czy staliśmy się lepszymi ludźmi i udaje nam się działać ponad podziałami?

W numerze nie zatrzymujemy się jedynie na tym, co było. Próbujemy przewidzieć, jakich zmian można spodziewać się w Europie, w biznesie, technologii i społeczeństwie w najbliższej dekadzie. Prezentujemy istotne trendy. Piszemy o nowych potrzebach zatrudnionych, firmach stawiających na elastyczność i wolność, o wzrastającym popycie na inteligentne miasta oraz o zdrowiu, które okazało się obszarem strategicznym. W sekcji „Strategie i obserwacje” prezentujemy refleksje o tym, dlaczego warto być przedsiębiorcą oraz jak zachęcić biznes do systematycznego angażowania się w działania charytatywne. Zastanawiamy się także nad możliwościami sieci 5G oraz piszemy o przywództwie przyszłości i potrzebie zmiany ekosystemu społecznego.

Dziękujemy, że są Państwo z THINKTANK i życzymy miłej lektury.

 

dr Małgorzata Bonikowska
prezes THINKTANK,
wydawca
magazynu „THINKTANK”

dr Katarzyna Młynek,
dyrektor programowa THINKTANK,

redaktor prowadząca magazynu „THINKTANK”


 

SPIS TREŚCI:

Temat numeru

Kontrapunkt

Okrągły stół

Obserwacje

Sekcja specjalna – ROK 2030

Czas rebeliantów

Trendy

 

POWRÓT ↵

 

Magazyn THINKTANK nr 38

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top