Eksperci THINKTANK

dr Lidia Adamska

Specjalizacja: finanse, rynki kapitałowe, innowacje, start-upy, gospodarki krajów Europy Środkowo-Wschodniej i byłego ZSRR

Jest doktorem nauk ekonomicznych i ekspertką w dziedzinie rynków finansowych, giełd, gospodarek w procesach transformacji oraz innowacji. W latach 2006-2012 lat była członkinią Zarządu Giełdy; w tym czasie była bezpośrednio zaangażowana w projekt upublicznienia GPW (2010 r.).

Więcej

Działa w środowisku start-upów jako inwestorka i mentorka dla nowych projektów. Jest autorką raportów na temat udziału kobiet na stanowiskach decyzyjnych w spółkach giełdowych. Wypowiada się w mediach na tematy ekonomiczne i komentuje aktualne wydarzenia gospodarcze. Od lat biega na długie dystanse i maratony.

Zwiń

dr Malwina Bakalarska

Specjalizacja: współpraca i komunikacja międzykulturowa, biznesowa ekspansja zagraniczna, Afryka Subsaharyjska, migracje

Ekspertka ds. Afryki Subsaharyjskiej; współpracy międzykulturowej i zagadnień migracyjnych. Doktor nauk społecznych w zakresie socjologii kultury (IFiS PAN, University of Kent). Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunkach Filozofia (IFiS UW); Wiedza o Krajach Rozwijających Się (IGiSR UW); Afrykanistyka (WO UW).

Więcej

Certyfikowana trenerka biznesu i wykładowczyni Europejskiej Akademii Dyplomacji z 15-letnim stażem dydaktycznym (m.in. Uniwersytet Warszawski; Uniwersytet Jagielloński; UKSW), współpracująca z Polskim Instytutem Spraw Międzynarodowych. Wspiera szkoleniami polską administrację państwową, kadrę akademicką oraz międzynarodowe podmioty biznesowe w procesach komunikacji, negocjacji i zarządzania międzykulturowego.W latach 2007-2021 adiunkt Polskiej Akademii Nauk w Instytucie Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN, wcześniej asystent naukowy w Zakładzie Kultur Pozaeuropejskich PAN, gdzie prowadziła badania nad kulturami Afryki Zachodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Nigerii.W latach 2013-2016 kierownik projektu badawczego (Narodowe Centrum Nauki), pt. „Afrykanie w Azji. Chiny i Malezja jako nowe kierunki migracji Nigeryjczyków”, podejmującego temat adaptacji kulturowej nigeryjskich studentów na uczelniach azjatyckich (www.AfricansInAsia.com). Jest autorką licznych prac naukowych oraz eksperckich artykułów dotyczących kultury biznesowej na rynkach europejskich, afrykańskich, blisko- i daleko-wschodnich, publikowała m.in. dla Dziennika „Rzeczpospolita”, „Personel Plus”, „My Company Polska”, etc. Pod jej redakcją powstał pierwszy w Polsce „Przewodnik po rynkach afrykańskich”, wyd. BNP Paribas 2018.Prelegentka czołowych wydarzeń publicznych, w tym Europejskiego Kongresu Gospodarczego (Katowice 2019 r.)Komentuje w polskich mediach wydarzenia z krajów afrykańskich (m.in. Polskie Radio pr. 1, 2, 3, 4; Radio TOK Fm; Gazeta Wyborcza; Polsat News; TVP; TVN 24, TVN Biznes i Świat). Indeksowana w polskiej bazie ZnaneEkspertki.pl.Zasiada w Radzie Ekspertów THINKTANK  od 2014 r.

Zwiń

Michał Bonarowski

Specjalizacja: komunikacja, PR, e-commerce

Wcześniej dziennikarz, obecnie specjalista komunikowania w nowych mediach. Obecnie pełni funkcję Smart Growth Builder w Allegro.pl – największej platformie e-commerce. Odpowiada za wzrost programu Allegro Smart!, dzięki któremu klienci platformy Allegro mogą korzystać z darmowych dostaw, zwrotów, ofert specjalnych, przedsprzedaży i festiwali zakupowych.

Więcej

W latach 2014-2020 Public Relations Officer w Allegro.pl. Wcześniej wspierał wzrost marek zarówno w branży mediów tradycyjnych, jak i elektronicznych, wykorzystując Internet jako platformę docierania do szerokiej publiczności. Współtworzył pierwsze serwisy i portale medialne oraz pierwsze strony z informacjami i rozrywką. Pracował dla mediów takich jak onet.pl, TVP, TVN, „Polityka”, „Businessman Magazine”, „Gazeta Bankowa”, „Computerworld”, Polska Agencja Prasowa. Współtworzył strategie i uczestniczył w tworzeniu największych stron internetowych łączących informacje, rozrywkę i media społecznościowe. Członek Rady Marek Superbrands, Rady Ekspertów THINKTANK, Sieci Mentorów Polskiego Funduszu Rozwoju, mentor akceleratora startupów Foodtech.ac

Zwiń

Agata Dąmbska

Specjalizacja: samorząd terytorialny, administracja publiczna, edukacja

Specjalistka ds. samorządów, działaczka trzeciego sektora (od 1994 r.), publicystka. Od 2011 r. współprowadzi niezależny think tank Forum Od-nowa, projektujący i wdrażający zmiany systemowe w sektorze publicznym, a od 2018 r. – stowarzyszenie „No Limit”, wydające od października 2021 r. gazetę „Z biegiem Liwca” w powiecie węgrowskim.

Więcej

Współautorka raportu „Samorząd 3.0” i „Administracja 3.0” Forum Od-nowa oraz „Raportu o stanie samorządności terytorialnej w Polsce” pod red. prof. J. Hausnera. Publikuje w mediach ogólnopolskich, branżowych i lokalnych, czynnie uczestniczy w konferencjach, szkoli, współpracuje z samorządami, angażuje się w aktywność oddolną na szczeblu gminy i powiatu. 

Zwiń

Zbigniew Derdziuk

Specjalizacja: administracja publiczna, ubezpieczenia społeczne

Absolwent Wydziału Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego Polski polityk, w latach 2009–2015 prezes ZUS, w latach 2007–2009 minister-członek Rady Ministrów, w latach 1998–1999 i 2005–2006 sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Socjolog, menadżer i wieloletni urzędnik państwowy.

Więcej

 

Zwiń

Paweł Dudek

Specjalizacja: change management, rozwój biznesu

Ekspert w zakresie zarządzania zmianą i rozwoju biznesu, konsultant w firmach doradczych: Thoriana, Silfra Consuling oraz Gekko AdvisoryNow. Od 2022 project manager w jednej z największych firm z obszaru energetyki, robotyzacji i automatyzacji. Wcześniej w latach 2020-2022 Organizational Change Manager w jednej z największych firm farmaceutycznych na świecie.

Więcej

Był prezesem zarządu WARS S.A., pracował dla: Bird & Bird, Medicover oraz Norwich Union, doradzał zarządom spółek z branży telekomunikacyjnej oraz usług profesjonalnych. Prowadzi zajęcia dla studentów programów MBA w Akademii Leona Koźmińskiego oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent „Leadership Development Program” (Harvard Business School w Bostonie), „Blockchain Technologies: Business Innovation and Application” (MIT Sloan School of Management) oraz studiów podyplomowych SGH w Warszawie.

Zwiń

Dariusz Duma

Specjalizacja: zarządzanie i komunikacja

Dyrektor wykonawczy Family Business Network Poland. Filozof, przedsiębiorca, konsultant, trener i wykładowca z 20 letnim doświadczeniem w Polsce i za granicą. Autor wydanej w 2016 r. książki “Serce i portfel. Być sobą w pracy”. Specjalista w zakresie zmian, zarządzania organizacjami,

Więcej

przywództwa i sprzedaży, zarządzania karierą liderów, filozofii i psychologii biznesu. Jest również współautorem książki “Wartość wartości”. Jako przedsiębiorca aktywnie kupuje, rozwija i sprzedaje spółki. Popularyzuje wiedzę, kompetencje i wartości związane z przedsiębiorczością, otwartością na zmiany, skutecznością i najwyższymi standardami działania w biznesie.

Zwiń

dr Małgorzata Durska

Specjalizacja: socjologia, sprawy społeczne w USA, komunikacja międzykulturowa, kultura biznesu

Socjolożka i ekonomistka. Stypendystka programów Fulbrighta (Indiana University i New York University), Erasmus Sigma i Departamentu Stanu USA. Wykładowczyni akademicka (w tym programów Executive MBA) i konsultantka w dziedzinie komunikacji i kultury biznesu z 3-letnim doświadczeniem na stanowisku dyrektorki kreatywnej w międzynarodowej firmie reklamowej.

Więcej

Od kilku lat pełni funkcję Dyrektor Generalnej Polskiej Rady Biznesu i prezeski Fundacji PRB. W przeszłości wieloletnia wicedyrektorka Instytutu Ameryk i Europy oraz Ośrodka Studiów Amerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego, koordynatorka polsko-amerykańskiego programu przedsiębiorczości, współzałożycielka i pierwsza dyrektorka stowarzyszenia Polish Professional Women’s Network. Tłumaczka książek z kultury biznesu (wyłączna tłumaczka na polski prac Geerta Hofstede).

Zwiń

Agnieszka Dydycz

Specjalizacja: pisarz, coach, praktyk dobrego życia

Pisarz z wyboru, finansista z wykształcenia i doświadczenia, prawie mgr inż. budownictwa, certyfikowany tutor, mentor i coach, praktyk dobrego życia. W banku Citi Handlowy wdrażała nowe produkty, usługi i zarządzała ludźmi. Współtworzyła rynek kapitałowy. Była członkiem RN KDPW S.A. Utworzyła pierwszą korporacyjną inicjatywę promującą kobiecy networking i mentoring.

Więcej

Była członkiem Zarządu Fundacji Bankowej im. L. Kronenberga. Sama też założyła i prowadzi Fundację Pomóżmy Dzieciom. Tworzy, pisze, prowadzi warsztaty rozwojowe i podpowiada jak poznawać siebie i szukać tego, co najważniejsze. Wraz z synem napisała książki O Wojtku z planety Uran, które wsparły działalność jej Fundacji. Jej opowieści dla dorosłych: Z pamiętnika masażysty, Marzenia z terminem ważności, Dzisiaj należy do mnie, SEaNS ŻYCIA – Opowiadania z treści” i Nigdy nie będę wyższa. Ale mogę być szczęśliwsza! bawią, inspirują, dodają odwagi i przypominają, że na szczęście nigdy nie jest za wcześnie ani późno! Została wyróżniona przez jury Konkursu Literackiego Brakująca Litera na najlepszą polską książkę 2019 roku.

Zwiń

Zofia Dzik

Specjalizacja: inwestycje, rynek fintech, nowe technologie

Innowatorka, Impact inwestorka, przedsiębiorczyni, doświadczona C-Level menadżerka, pionier rynku fintech w obszarze direct w CEE, fundatorka Instytutu Humanites – think&Do tank w zakresie rozwoju Spójnego Przywództwa™ i kapitału społecznego, łączący tematykę człowieka i technologii, autorka Modelu „Wioski” Ekosystemu Społecznego oraz Modelu Spójnego Przywództwa™.

Więcej

Członek szeregu rad nadzorczych polskich i zagranicznych spółek. Wykładowca, mentor, juror, założyciel Akademii Przywództwa Liderów Oświaty i międzynarodowego Centrum Etyki Technologii, inicjator Ruchu Społecznego Dwie Godziny dla Rodziny/dla Człowieka na rzecz zbliżania ludzi i przeciwdziałania samotności obecnego w 59 krajach świata. Żona, potrójna matka, miłośniczka pustynnych wypraw.

Zwiń

Piotr Glen

Specjalizacja: pisarz, coach, praktyk dobrego życia

Absolwent Wydziału Zarządzania oraz studium menedżerskiego Mini MBA na Uniwersytecie Łódzkim. Ponadto absolwent SGH, na której z wyróżnieniem ukończył Studia Menedżerskie. Jest jedną z pierwszych osób w Polsce, które zawodowo zajmują się CSR/ESG i równoważonym biznesem. Od początku swojej kariery zawodowej związany z branżą ubezpieczeniową.

Więcej

Najpierw z Zakładem Ubezpieczeń i Reasekuracji Polonia (obecnie Uniqa SA), później TUiR Warta, a następnie pełnił funkcję Dyrektora ds. Zaangażowań Społecznych w PZU, odpowiadając za całokształt działań z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Współpracował ze Stowarzyszeniem Emitentów Giełdowych (SEG) przy tworzeniu Standardu Informacji Niefinansowych (SIN), jako członek zespołu ekspertów posiadających doświadczenie w kwestiach raportowania informacji niefinansowych oraz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu. Obecnie koordynator ds. społecznej odpowiedzialności w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz sekretarz Komisji Rektorskiej ds. Społecznej Odpowiedzialności SGH. Na Uczelni odpowiada za zrównoważony rozwój i ESG.

Zwiń

Justyna Glusman

Specjalizacja: zrównoważony rozwój, efektywność energetyczna i zielone miasta

Dyrektor zarządzająca w Stowarzyszeniu Fala Renowacji. Absolwentka SGH i LSE, gdzie obroniła doktorat w dziedzinie polityki gospodarczej oraz uzyskała MSc Executive in Cities. Zawodowo zajmuje się rozwojem regionalnym, tematyką zrównoważonego rozwoju i efektywności energetycznej.

Więcej

W latach 2018-2021 odpowiedzialna za zrównoważony rozwój Warszawy, politykę klimatyczną i zarządzanie zielenią miejską w funkcji wiceprezydenta. Członkini Rady Programowej Kongresu Obywatelskiego.

Zwiń

prof. Mirosław Grewiński

Specjalizacja: polityka społeczna i edukacja, szkolnictwo wyższe

Prof. i rektor Uczelni Korczaka – autor blisko 300 publikacji z zakresu polityki społecznej. Ekspert i doradca wielu instytucji centralnych i samorządowych w zakresie polityki społecznej, rynku pracy, ekonomii społecznej, pomocy społecznej, usług społecznych. Prezes ZG Polskiego Towarzystwa Polityki Społecznej.

Więcej

Wiceprzewodniczący Komitetu Nauk o Pracy i Polityki Społecznej Polskiej Akademii Nauk. Ekspert Grupy Referencyjnej ds. Polityki Społecznej Komisji Europejskiej przy European Social Network.

Zwiń

Mateusz Halicki

Specjalizacja: zarządzanie kryzysowe, zrównoważony rozwój, planowanie biznesowe, marketing zintegrowany

Doktor nauk ekonomicznych, prezes Ecorys Polska Sp. z o.o., założyciel pierwszego w kraju klastra medialno-kreatywnego Creative Communication Cluster. Współpracuje z instytucjami branżowymi w zakresie edukacji rynku na temat zagadnień związanych z przetargami publicznymi i inicjuje współpracę między biznesem, 

Więcej

światem nauki oraz administracją publiczną, kontynuując proces konsolidacji sektora medialno-kreatywnego w celu podniesienia jego konkurencyjności. Specjalizuje się we wspieraniu nowoczesnej gospodarki, innowacjach społecznych i technologicznych Jako ekspert uczestniczy w wielu projektach krajowych i międzynarodowych, biorąc aktywny udział w dialogu na temat zmian prawnych mających na celu zwiększenie poziomu wsparcia ze strony administracji publicznej dla MŚP. Jako prezes Ecorysu nastawia działania firmowe na wsparcie Komisji Europejskiej i jej agendy w działaniach komunikacyjnych obejmujących m.in. politykę energetyczną, ochronę środowiska, rolnictwo, edukację i szkolenia, zatrudnienie i kwestie socjalne, wsparcie społeczeństwa obywatelskiego, konsumentów, przedsiębiorczości.

Zwiń

Natalia Hatalska

Specjalizacja: analiza i prognozowanie nowych trendów, nowe technologie

CEO i założycielka infuture.institute – instytutu badań nad przyszłością. Financial Times umieścił ją na liście New Europe 100, a Wysokie Obcasy uznały za jedną z 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce. Wyróżniona w rankingu „Kogo słucha polski biznes?”, jako jeden z 10 najważniejszych autorytetów polskiego biznesu

Więcej

oraz na Liście Kobiet Roku Forbes Women Polska. Wyróżniona na liście Insight250 opublikowanej przez Esomar w 2022 r. Jedna z najbardziej wpływowych ekspertek zajmujących się analizą, poszukiwaniem i prognozowaniem nowych trendów. Analityczka, trendwatcherka, doceniona m.in Nagrodą Publiczności Kongresu Badaczy Polskiego Towarzystwa Badaczy Opinii i Rynku. Nagrodzona przez Geek Girls Carrots za bycie wzorem kobiety zajmującej się nowymi technologiami oraz dwukrotnie tytułem Digital Shaper, wyróżniający wybitne osobowości, za wkład w rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce. Autorka wielokrotnie nagradzanego bloga: hatalska.com, książek „Cząstki przyciągania”, „Far Future. Historia jutra” oraz najnowszej „Wiek paradoksów. Czy technologia nas ocali?”

Zwiń

Sebastian Hejnowski

Specjalizacja: public Affairs, doradztwo strategicznie, zarządzanie kryzysowe,

Ekspert Public Relations z 20 letnim stażem. Przez wiele lat współtworzył i zarządzał agencją MSL (Publicis Groupe) w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, w tym przez 2 lata w globalnej siedzibie firmy w Paryżu. Był współwłaścicielem agencji Ciszewski PR, sprzedanej do Grupy Publicis. Zarządzał też agencją reklamową Leo Burnett.  

Więcej

Współzałożyciel największej polskiej firmy na rynku najmu krótkoterminowego – Renters.pl. Prezes firmy konsultingowej SEC Newgate Central and Eastern Europe. Jest praktykiem w zarządzaniu kryzysowym, doradztwie strategicznym i Public Affairs. Prowadził kampanię public affairs w obronie stacji telewizyjnej TVN. Odpowiadał za wizerunek największych firm obecnych w regionie CEE (M.in. Orange, Carrefour, Ryanair, P&G, Unilever, Netflix, Samsung). Komentator bieżących wydarzeń branżowych, społecznych i politycznych. Był jurorem na największych branżowych konkursach, m.in. Golden Drum, Cristal Festival, Kreatywni w Biznesie czy Złote Spinacze.

Zwiń

Monika Jasłowska

Specjalizacja: innowacje wewnętrzne, komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, budowanie marek, budowanie zaangażowania

Doradczyni ds. Transformacji w Grupie Polpharma. Z wykształcenia sinolożka, od ponad 20 lat zajmuje się szeroko rozumianą komunikacją, zarówno po stronie agencji PR, jak i w korporacji. Przez wiele lat zarządzała budowaniem marek produktowych i korporacyjnych Polpharmy, wcześniej kierowała Działem Brand PR, tworząc i prowadząc kampanie społeczne i edukacyjne.

Więcej

Prowadzone przez nią projekty zdobyły szereg polskich i międzynarodowych nagród, m.in. Magellan Award, Mercury Excelence Award, Sabre Award, Stevie Business Award. Członkini stowarzyszenia EACD (European Association of Communication Directors) oraz kapituł wielu konkursów branżowych. Obecnie, od kilku lat zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem programu innowacji wewnętrznych oraz zmianą kultury organizacyjnej w Grupie Polpharma. Podróżniczka, zafascynowana kulturą i sztuką dalekiej Azji.

Zwiń

Janusz Kamieński

Specjalizacja: efektywność biznesowa przedsiębiorstw, badanie rynkowe, szkolenie kadr, Customer Experience Management

Konsultant, menedżer, przedsiębiorca. Prowadzi polską firmę doradczą Strategy&Results. Promotor i prekursor w Polsce strategii opartej o CX (Customer Experience), którą stosuje do podnoszenia skuteczności biznesowej licznych przedsiębiorstw. W swojej karierze doradzał zarządom firm nie tylko w Polsce, ale i poza jej granicami – w Czechach, Holandii, Niemczech, Rumunii oraz Wielkiej Brytanii. 

Więcej

Wspierał procesy formułowania i realizacji skutecznych strategii m.in. w: Alior Bank, Auchan, Bank Pekao, Basel Orlen Poliolefins, Blachotrapez, Coca-Cola Hellenic Bottlers, DANONE, Deni Cler, ECCO, Edipresse, Eltel Networks, First Data, Grupa Żywiec, Play, Raiffeisen Polbank, Reckitt Benckiser.Wykładowca tematów: strategia i procesy na kierunku Customer Experience Management w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Ma za sobą liczne wystąpienia na konferencjach w Polsce i na świecie (m.in. Berlin, Budapeszt, Shanghaj, Vancouver). Jego artykuły publikują najlepsze czasopisma biznesowe w Polsce, a prowadzony od listopada 2012 r. blog w tematyce strategii biznesowych oraz CX/CEM ma już ponad 2 mln wejść.Pasjonat żeglarstwa, gór i karate. 1984-1992 | Wydziały Mechanicznego Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni (obecnie Uniwersytet Morski) oraz 3 lata ekonomii na Uniwersytecie Gdańskim1992-1995 | 3,5 roczny pobyt w Nowym Jorku1996-1996 | HAndlowiec w Raab Kärcher1996-2001 | V-ce Prezes zarządu, Dyrektor Handlowy, Key Accunt Manager i Trener w AchieveGLOBAL 2004 – obecnie | Przedsiębiorca, menedżer i konsultant w firmie doradczej Strategy&Results

Zwiń

Ewa Kastory

Specjalizacja: negocjacje, rozwiązywanie konfliktów i mediacje

Odpowiada za rozwój merytoryczny rozwiązań z obszaru negocjacji. Jest autorką unikatowych programów i projektów rozwojowych w obszarze negocjacji, zarządzania konfliktem i budowania porozumienia. Wdraża politykę negocjacyjną w przedsiębiorstwach, doradza zespołom zarządzającym, a także negocjuje w imieniu klientów. 

Więcej

Realizuje złożone, długofalowe projekty rozwojowe dla liderów w organizacji. Pracuje z zarządami firm, przygotowuje menadżerów do budowania kapitału społecznego w organizacji, wdraża projekty wspierające współpracę crossową w firmie. Przygotowuje zarządy i zespoły do wdrażania i przeżywania zmian. Inicjuje, projektuje i realizuje złożone długoterminowe projekty oparte na autorskich pomysłach i umiejętności budowania zespołów projektowych. Wraz ze współpracownikami w 2005 roku stworzyła pierwszą w Polsce roczną Szkołę negocjacji opartą na praktyce biznesowej. W 2018 roku założyła Szkołę przywództwa opartą na budowaniu kapitału społecznego. Jest liderką jednego z trzech zespołów biznesowych, należy do grona akcjonariuszy House of Skills. Z zapałem buduje kapitał społeczny i umiejętnie wykorzystuje szeroki networking. Wcześniej, jako założycielka, przez 10 lat zarządzała firmą szkoleniową Grupa training &consulting. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w realizacji projektów doradczych i szkoleniowych. W ciągu ostatnich 10 lat zrealizowała około 500 dni szkoleniowych i doradczych w projektach negocjacyjnych.

Zwiń

dr Stanisław Kluza

Specjalizacja: polityka pieniężna, statystyka, ekonometria, makroekonomia, bankowość oraz badania koniunktury

Polski ekonomista, twórca nadzoru KNF. Pierwszy przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego (2006–2011). W 2006 podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów a następnie minister finansów. Prezes BOŚ Bank (2016-17); główny ekonomista i dyrektor dep. analiz w Banku Gospodarki Żywnościowej (2002-06). 

Więcej

Pracownik naukowy w Szkole Głównej Handlowej, związany z Instytutem Statystyki i Demografii (od 1994). Założyciel Instytutu Debaty Eksperckiej i Analiz – QUANT TANK (2018). Współzałożyciel Fundacji Sztuki Współczesnej PALETA (2002). Autor licznych prezentacji i referatów w zakresie nadzoru nad rynkiem finansowym i analizy makroekonomicznej.

Zwiń

Grzegorz Kosson

Specjalizacja: tożsamość marki, brand storytelling, design thinking, kultura organizacji

Strateg i pisarz. Twórca „Brand Impulse”. Jest to autorska i opatentowana metodyka, która w szybki sposób dociera do tożsamości i istoty organizacji, zespołu, marki oraz tworzy wspólny język dla zespołu. Wypracował własny oryginalny styl, który pod autorską marką spółki KOSSON wykorzystuje do wspierania przedsiębiorców, firm, miast i krajów,

Więcej

w budowaniu marek i idei, które łączą masową przyjazność z głębokimi wartościami emocjonalnymi, społecznymi i kulturowymi. Współautor strategii marki narodowej Kazachstanu. Jest autorem trzech książek o brandingu: „Złam konwencję” – pierwszego polskiego manuala do tworzenia marki, „Podaj dalej” – pierwszej polskiej książki o storytellingu i „Brand Impulse” oraz dwóch książek o Warszawie.

Zwiń

Nina Kowalewska-Motlik

Specjalizacja: branding, marketing narodowy

Od 1994 roku prezeska zarządu New Communications, firmy działającej jako przedstawicielstwo międzynarodowych mediów – CNN, Financial Times, The Economist, G+J i wielu innych – oraz partner organizacji Superbrands w Polsce.

Więcej

Jest właścicielką niszowej perfumerii Sense Dubai i własnej marki luksusowych perfum pod tą samą nazwą, wytwarzanych w Dubaju. Absolwentka wydziału Neofilologii UW. W latach 1991-1995 kierowała wydawnictwem Harlequin Polska, którego sukces marketingowy został opisany przez Harvard Business School. W kolejnych latach pełniła funkcję dyrektora generalnego i prezesa agencji reklamowej Young & Rubicam Poland.

Zwiń

Grzegorz P. Kubalski

Specjalizacja: zarządzanie publiczne, prawo samorządowe, zarządzanie przestrzenią, rozwój instytucjonalny, przywództwo

Prawnik, teoretyk i praktyk samorządu terytorialnego. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Fizyki UW. Autor publikacji książkowych, artykułów i glos w czasopismach naukowych. Ekspert samorządowy, od 2008 roku związany ze Związkiem Powiatów Polskich,

Więcej

gdzie obecnie pełni funkcję Zastępcy Dyrektora Biura. Udzielał wsparcia również Kancelarii Prezydenta RP, Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji, Głównemu Urzędowi Statystycznemu, Szkole Głównej Handlowej oraz Małopolskiej Szkole Administracji Publicznej. Ekspert i trener na licznych szkoleniach dla samorządu terytorialnego, w szczególności dot. rozwoju instytucjonalnego, partnerstwa publiczno-prawnego, zarządzania jakością, prawa samorządowego. Czynny samorządowiec – był m.in. Przewodniczącym Rady Powiatu Legionowskiego i Wójtem Gminy Jabłonna. Obecnie członek Zarządu Powiatu Legionowskiego.

Zwiń

dr Tomasz Kulisiewicz

Specjalizacja: analizy gospodarczego, społecznego i kulturowego wpływu technologii informacyjnych i komunikacji elektronicznej

Absolwent informatyki Budapeszteńskiego Uniwersytetu Technicznego (1974), doktorat z informatologii na Uniwersytecie Warszawskim (2015). Analityk rynku informatycznego i komunikacji elektronicznej, wykładowca, współpracownik zespołów badawczych oraz firm analitycznych i doradczych.

Więcej

Autor i współautor publikacji naukowych oraz raportów analitycznych m.in. dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Komisji Europejskiej, d. Ministerstwa Cyfryzacji oraz innych instytucji krajowych i zagranicznych. Sekretarz Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Informatyka przy Polskim Towarzystwie Informatycznym, przewodniczący Komitetu Technicznego ds. Kompetencji ICT w Polskim Komitecie Normalizacyjnym. Od 2011 r. członek Rady Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji.

Zwiń

dr Grzegorz Lindenberg

Specjalizacja: dziennikarstwo, imigracja do Europy, sztuczna inteligencja

Doktor socjologii, menedżer, wydawca i dziennikarz. Był dyrektorem generalnym Agory, gdy powstawała „Gazeta Wyborcza”, tworzył „Super Express”. Jest pomysłodawcą dwóch wczesnych firm internetowych: Supermedia (1996) i eCard (2001), jednym z założycieli start-upu Webnalist (2016) i współautorem kilkakrotnie wznawianej książki „Toskania i Umbria. Przewodnik subiektywny”.  

Więcej

Autor książki „Ludzkość poprawiona”. Lubi zwierzęta, mieszka w podwarszawskiej wiosce z psem i dwoma kotami.

Zwiń

dr n. med. Tomasz Maciejewski

Specjalizacja: ginekologia, położnictwo, perinatologia

Dyrektor Instytutu Matki i Dziecka Absolwent studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej na Wydziale Zarządzania Organizacjami Ochrony Zdrowia oraz studiów MBA w medycynie. Członek Zespołu Ekspertów Regionalnych Projektu Badawczego FAR SEAS pod egidą PARPA.

Więcej

Zasiada w Radzie Społeczno-Biznesowej Akademii Finansów i Biznesu Vistula, wchodzącej w skład Grupy Uczelni Vistula. Od czerwca 2022 pełni też funkcję członka Rady Eksperckiej projektu „Zdrowe Życie”. Projekt „Zdrowe Życie” to wyjątkowe przedsięwzięcie łączące zaangażowanie czterech instytucji: Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Aktywów Państwowych, Narodowego Funduszu Zdrowia oraz PZU S.A. pod Patronatem Honorowym Pary Prezydenckiej Autor wielu publikacji naukowych, książek oraz artykułów z dziedziny położnictwa i ginekologii; prelegent licznych zjazdów/konferencji w kraju i za granicą.

Zwiń

prof. Dominika Maison

Specjalizacja: badania marketingowe i społeczne, psychologia konsumenta, postawy i zachowania finansowe Polaków

Profesor psychologii, doktor habilitowany, pracownik naukowy Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, Kierownik Katedry Psychologii Biznesu i Innowacji Społecznych. Z sukcesem łączy praktykę badań konsumenckich z pracą naukową. Od 2005 roku prowadzi firmę badań marketingowych Maison&Partners specjalizującą się w badaniach strategicznych.

Więcej

W ramach grantów polskich i europejskich prowadzi szeroko zakrojone badania naukowe z zakresu utajonych postaw konsumenckich, postaw i zachowań finansowych, zachowań żywieniowych oraz marketingu społecznego. Współpracuje naukowo z wieloma uczelniami na świecie, m.in. w USA, Belgii, we Włoszech i w Indonezji. Często jest zapraszana jako gość specjalny z wykładami na polskich i zagranicznych konferencjach naukowych i biznesowych. Autorka i współautorka 15 książek i ponad 100 artykułów naukowych oraz wielu publikacji na temat współczesnych konsumentów (m.in. “Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta”, “Polak w świecie finansów”, “Psychologia konsumenta”, “Jakościowe metody badań społecznych”). W latach 2003-2007 prezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO), w latach 2009-2016 przedstawicielka na Polskę European Society for Opinion and Marketing Research (ESOMAR).

Zwiń

Robert Majkut

Specjalizacja: kreowanie miejsc i marek, projektowanie dla biznesu, strategiczne wykorzystanie designu

Architekt wnętrz i designer, od ponad 25 lat CEO i dyrektor kreatywny Robert Majkut Design. Współtwórca marki i główny projektant w Whaletone Ltd. Doświadczenia Roberta Majkuta obejmują zarówno obszary związane z projektowaniem wnętrz i produktów, z kreacją marek, 

Więcej

tworzeniem zintegrowanych narzędzi zarządzania ich wizerunkiem oraz z rynkiem dóbr luksusowych, co pozwoliło mu z sukcesem wykreować markę fortepianów Whaletone, będących rynkowym przełomem w branży muzycznej. Jest uważany za jednego z wiodących, najbardziej kreatywnych designerów i architektów wnętrz w Polsce i za granicą, cenionego za tworzenie oryginalnych, narracyjnych, często przełomowych projektów zmieniających standardy rynkowe. Studiował architekturę, sztukę i kulturoznawstwo, interesuje się przemianami cywilizacyjnymi, rewolucjami w sztuce, antropologią kultury i nowoczesnymi technologiami, które z powodzeniem i łącznie wykorzystuje w swojej pracy projektowej. Robert Majkut jest także wykładowcą, speakerem, jurorem w prestiżowych konkursach i autorytetem w dziedzinie projektowania dla biznesu i strategicznego wykorzystania designu. Wielokrotnie nagradzany za swoją pracę prestiżowymi międzynarodowymi wyróżnieniami.

Zwiń

Adam Mikołajczyk

Specjalizacja: rozwój miast, wizerunek miast, place marketing / place branding, rozwój turystyki (zrównoważonej)

Międzynarodowy ekspert marketingu terytorialnego, pasjonat brandingu i rozwoju miast. Z dziedziną doradztwa dla sfery publicznej (w tym głównie JST) związany od 20 lat. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Gospodarka Przestrzenna – Zarządzanie Miastem i Regionem oraz akademii The Chartered Institute of Marketing (Londyn/Warszawa).

Więcej

Jako konsultant w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki w Warszawie był w początkach lat 2000 współtwórcą pierwszych strategii marketingowo-brandingowych i dot. rozwoju turystycznego miast i regionów w Polsce, m.in. dla województwa pomorskiego, miasta Łeby, regionu Suwalszczyzny, uzdrowiska Supraśl itd. Później redaktor sekcji poświęconej marketingowi miejsc Brief4Poland w magazynie marketingu Brief. Od 2010 r. inicjator powołania i prezes zarządu Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc (www.bestplaceinstitute.org), która jest szeroko rozpoznawalną i cenioną organizacją ekspercką świadczącą dla miast i regionów usługi doradcze na najwyższym poziomie. Również od 2010 roku doradca Prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego “Teraz Polska” w zakresie tworzenia i realizacji strategii kreowania atrakcyjnego wizerunku gospodarczego Polski oraz redaktor prowadzący kwartalnika „Teraz Polska”. Od 2019 roku współpracownik Związku Miast Polskich przy projektach doradczych dla polskich małych i średnich miast (m.in. projektu „Rozwój Lokalny” finansowanego ze środków EOG oraz Centrum Wsparcia Doradczego dla partnerstw samorządowych). Trener i konsultant w kilkudziesięciu projektach szkoleniowo-doradczych w obszarze marketingu, komunikacji, budowania marki oraz wspierania rozwoju organizacji, instytucji i jednostek samorządu terytorialnego. Szkolił m.in. dla Oxford Union Center na Oxfordzie oraz dla City Nation Place Conference w Londynie. Współtwórca marek terytorialnych, strategii marketingowych i strategii promocji dla JST w Polsce i za granicą, m.in. dla Warszawy, Krakowa, Gdańska, województwa małopolskiego, województwa łódzkiego, regionu Kociewia, Roztocza czy regionów turystycznych w Gruzji (Imeretia i Kachetia). Autor licznych publikacji dot. marketingu terytorialnego. Członek Jury wielu konkursów marketingowych, m.in. Polskiego Konkursu Reklamy KTR, EFFIE, Złote Spinacze, czy na Najlepszy Produkt Turystyczny (Konkurs Polskiej Organizacji Turystycznej) i najlepsze wydawnictwo promocyjne (Konkurs ‘Złote Formaty’). Prelegent i prowadzący na kilkudziesięciu konferencjach w Polsce i za granicą, w tym na pierwszej konferencji w Rosji poświęconej marketingowi miast (City Marketing and Development Congress, Moskwa), na pierwszym kongresie marketingu turystycznego we Lwowie (Win with the Lion, Lwów) oraz pierwszej konferencji tego typu w Brazylii (Place Branding Seminar DIRECTIONS). Zaangażowany przez British Council do międzynarodowego grona ekspertów ‘City Idea Bakers’. Dwukrotny laureat wyróżnienia w konkursie im. Mieczysława Orłowicza na najlepsze materiały prasowe i telewizyjne promujące polską turystykę.Prywatnie – maż swojej kochanej żony, ojciec dwójki synów w wieku szkolnym, niespełniony artysta-muzyk, spełniony sportowiec-amator, instruktor nurkowania, miłośnik wina, śpiewu i tańca.

Zwiń

Dorota Minta

Specjalizacja: psycholożka, psychoterapeutka

Psycholożka i psychoterapeutka z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem w prowadzeniu psychoterapii dzieci i dorosłych. Pracuje z osobami doświadczającymi obniżonego nastroju i niezadowolenia z jakości własnego życia, zmagającymi się z niską samooceną, z zaburzeniami odżywiania. Pomaga przejść przez rozstanie. 

Więcej

Pracuje również z osobami w żałobie. Prowadzi szkolenia i warsztaty pomagające doskonalić asertywność, komunikację interpersonalną i kreatywność. Propagatorka wiedzy o PTG (Post-traumatic Growth), czyli pozytywnej zmianie psychologicznej, jakiej możemy doświadczyć w wyniku kryzysu, przeciwności losu. Walczy ze stygmatyzowaniem problemów psychicznych, od lat działa na rzecz demokratycznego dostępu do pomocy terapeutycznej dla najsłabszych. Członkini Rady Ekspertów Ośrodka Badań i Opinii THINKTHANK. Współtworzy raporty opisujące polską rzeczywistość psychospołeczną. Współautorka audycji w Radiu 357 „Polska na kozetce”.Swoją wiedzą w przystępny sposób dzieli się także w mediach masowych – prowadzi autorską rubrykę na platformie blogowej NaTemat.pl. występuje w Dzień Dobry TVN, Pytaniu na Śniadanie, udziela wywiadów prasie lifestylowej i specjalistycznej. W trakcie pandemii dla Narodowego Funduszu Zdrowia stworzyła 10-odcinkowy cykl wideorozmów poświęconych radzeniu sobie ze stresem, lękiem i odnalezieniu się w nowej rzeczywistości. Autorka wielu programów edukacyjnych miedzy innymi skierowanego do pracowników medycznych „Dobre relacje z pacjentem” uczącego skutecznej komunikacji lekarz – pacjent. Obecnie aktywnie wspiera osoby zmagające się ze stresem w wyniku wojny w Ukrainie. Współpracuje z przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi, administracją publiczną i mediami, służąc ekspercką wiedzą i doświadczeniem terapeutycznym. Jako ekspert opiniuje i komentuje wyniki wielu raportów opisujących naszą rzeczywistość psychospołeczną.Aktywistka społeczna. Jest prezeską fundacji STOMAlife, wspierającej osoby ze stomią. Mentorka młodych kobiet-liderek w ramach programu „Vital Voices”ekspertka Forbes Women Polska. Aktywnie działa w Stowarzyszeniu Psychologów Polskich, jest jego prezeską. Jest zaangażowana w działania stowarzyszenia Akademii Komunikacji Medycznej, gdzie zajmuje się psychologicznymi aspektami relacji lekarz-pacjent.Ukończyła psychologię ze specjalizacją kliniczną na Uniwersytecie Wrocławskim, Akademię Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. Była wykładowczynią akademicką – na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego, Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz na SGGW w Warszawie.

Zwiń

prof. Jacek Miroński

Specjalizacja: zachowania organizacyjne, przywództwo, władza i polityka w organizacji, komunikacja w biznesie i zarządzanie międzykulturowe

Pracuje w Katedrze Zarządzania Międzynarodowego w Kolegium Gospodarki Światowej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Kierownik trzech studiów podyplomowych: Public Relations, Coaching oraz Mentoring. Pełnił funkcję Dyrektora Akademickiego Międzynarodowego programu CEMS MIM, .

Więcej

zastępcy dyrektora Instytutu oraz kierownika Katedry w SGH. Wykłada na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych, doktorskich oraz MBA m.in. w SGH, University of Minnesota (USA), Aalto University (Finlandia), Modul University Vienna (Austria), ESADE University (Hiszpania), FEP University of Porto (Portugalia), LAU Lebanese American University (Liban). Prowadził szereg projektów szkoleniowych i doradczych m. in. na zlecenie Krajowej Izby Gospodarczej, UNIDO, Canal Plus, PZU, Bosch i Samsung. Pracował w Procter & Gamble Polska. Był dyrektorem d/s promocji Radia Zet. Jest autorem licznych publikacji, m.in. książek „Homo administratus, czyli człowiek w naukach o zarządzaniu” i „Władza i polityka w przedsiębiorstwie”. 

Zwiń

Ignacy Morawski

Specjalizacja: analizy makroekonomiczne gospodarki polskiej i światowej, analizy sektorowe

Główny ekonomista Pulsu Biznesu oraz dyrektor centrum analiz SpotData, należącego do wydawcy PB – firmy Bonnier. Przez wiele lat pracował w sektorze bankowym (WestLB, Polski Bank Przedsiębiorczości), gdzie pełnił rolę głównego ekonomisty. W latach 2012-2016 zdobył wiele

Więcej

wyróżnień w licznych rankingach, zajmując m.in. dwukrotnie miejsce na podium konkursu na najlepszego analityka makroekonomicznego organizowanego przez “Rzeczpospolitą” i Narodowy Bank Polski. W 2017 roku znalazł się na liście New Europe 100, wyróżniającej najbardziej innowacyjne osoby Europy Środkowej, publikowanej przez „Financial Times”. W 2019 roku projekt SpotData, który założył, został nominowany do nagrody GrandPress Digital. Absolwent ekonomii na Uniwersytecie Bocconi w Mediolanie i nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim.

Zwiń

Robert Moreń

Specjalizacja: finanse, ekonomia, fundusze inwestycyjne, venture Capital, innowacje, startupy

Chief Communications Officer w Grupie Assay Wykładowca na SWPS, oraz szef komunikacji w Grupie Assay, która pozyskuje prywatny kapitał by wspierać finansowo i merytorycznie polskie startupy. Wcześniej kierował komunikacją i marketingiem w Benefit Systems, PLL LOT oraz w Banku Pekao SA. .

Więcej

W latach 2015-2016 był zastępcą globalnego szefa komunikacji firmy MoneyGram, odpowiedzialnym za region EMEAAP. Opublikował kilkaset artykułów w Spotkaniach, Życiu Warszawy, Polityce i USA Today. Pracował również jako reporter “Faktów” TVN i dyrektor ds. mediów w agencji PR – Point of View. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego i Oklahoma State University. Członek Rady Ekspertów THINKTANK, juror konkursu PR Złote Spinacze i członek zarządu Królewskiego Klubu Golfowego w Wilanowie.

Zwiń

Alicja Moszyńska

Specjalizacja: przywództwo, komunikacja, autoprezentacja, budowanie marki, marketing, negocjacje

Trener biznesu (Schenk Institute). Mówca motywacyjny i inspirator. Wykładowca akademicki (Łazarski – studia podyplomowe Psychologia w Biznesie i Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Uniwersytet M. Curie Skłodowskiej w Lublinie). Właściciel firmy Architektura Biznesu: doradza MSP w zakresie budowania marki i kultury firmy, marketingu, negocjacji i obsługi klienta.

Więcej

  Prowadzi indywidualne sesje mentoringowe w zakresie wsparcia psychologicznego, odkrywania potencjału osobowościowego i efektywnego zarządzania ścieżką kariery zawodowej. Pracuje z firmami typu start-up w obszarze podnoszenia kompetencji z wystąpień publicznych i negocjacji oraz rozwoju kreatywności (łączenie biznes-psychologia-neuroekonomia).

Zwiń

Paweł Olbryś

Specjalizacja: komunikacja B2B, marketing produktowy, strategia biznesowa

Magister socjologii, doświadczony Marketingowiec z historią pracy w branży public relations i komunikacji. Posiada umiejętności w zakresie zarządzania produktem, strategii biznesowej, telekomunikacji i marketingu produktowego. W pracy jest odpowiedzialny za bezpośrednią komunikację do dużych i korporacyjnych klientów B2B Orange Polska. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego.

Więcej

 

Zwiń

Elżbieta Pełka

Specjalizacja: zarządzanie marką, strategia biznesowa, komunikacja

Fellow of The Royal Society of Arts (RSA), Fellow of The Chartered Institute of Marketing, prezes Polish National Sales Awards, właścicielka Agencji Marketingu Zintegrowanego Pełka i Partnerzy, członek zarządu British-Polish Chamber of Commerce od 2019 roku. Członkini Rady Programowej Europejskiej Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości

Więcej

oraz Klubu Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. Przedsiębiorca, marketer, ekspert w procesach zarządzania marką 360 stopni, posiada ponad 25-letnie doświadczenie w szeroko pojętej komunikacji zdobyte w Polsce i za granicą, szczególnie w Wielkiej Brytanii. Pracowała na stanowiskach menedżerskich dla takich korporacji międzynarodowych jak Ogilvy&Mather w Londynie i Warszawie, The Rowland Company, GGK Direct, Marie Claire Poland. W ramach realizowanych projektów działa na rzecz rozwoju przedsiębiorczości, a także promowania standardów i etyki w sprzedaży. Jest aktywnym uczestnikiem kilku organizacji prowadzących działalność prospołeczną.

Zwiń

Zbigniew Popowski

Specjalizacja: rynki wschodzące, finansowanie i zabezpieczenia w handlu zagranicznym, inwestycje

Specjalista z zakresu zabezpieczania i finansowania handlu międzynarodowego. Menedżer z szerokim doświadczeniem w relacjach bankowych w dużych instytucjach międzynarodowych. Ponad 20 lat doświadczenia w finansach i bankowości, 15 lat doświadczenia w zarządzaniu ludźmi oraz doświadczenia w szkoleniach i doradztwie. .

Więcej

Obecnie kieruje firmą doradczą specjalizującą się we wprowadzaniu przedsiębiorstw na rynki trudne. Specjalizuje się w doradztwie w zakresie handlu zagranicznego, zarządzania ryzykiem walutowym oraz ryzykiem inwestycji. Jeden z nielicznych bankowców w Polsce z szeroką praktyczną wiedzą finansową na temat organizacji pozarządowych i sektora publicznego.

Zwiń

Paweł Potoroczyn

Specjalizacja: komunikacja, filozofia marki i zarządzanie wiedzą

Dyplomata, pisarz, wydawca, producent muzyczny i filmowy. W latach 2008- 2016 dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza. Od 2016 do 2018 roku kanclerz Uniwersytetu SWPS. Absolwent Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Wykładowca SGH, Collegium Civitas i Akademii Liderek Henryki Bochniarz.

Więcej

Członek Rady Programowej Open Eyes Economy Summit. Członek-założyciel Lincoln Center Global Exchange i Towarzystwa Kultury Stosowanej. Mentor w programie Mentors4Starters. Juror w European Festival Association Award. W latach 1995-2008 dyplomata na placówkach w Los Angeles, Nowym Jorku i Londynie. Publikował m.in. w Tygodniku Powszechnym, Rzeczpospolitej, Forbes i Frankfurter Allgemeine Zeitung. Producent z dwoma podwójnymi platynami i Fryderykiem. Nominowany do NIKE za powieść Ludzka rzecz. Laureat Badass Intellectual.

Zwiń

Mirosław Proppe

Specjalizacja: polityka społeczna, ochrona środowiska

Od 1994 roku był związany z KPMG, jedną z największych firm audytorsko-doradczych w Polsce i na świecie. Pełnił funkcję partnera i szefa zespołu doradczego dla administracji publicznej i infrastruktury w Europie Środkowo-Wschodniej. Proppé w swojej długoletniej pracy menadżerskiej prowadził projekty zarówno z obszaru polityki społecznej

Więcej

(przeciwdziałanie bezrobociu i poprawa efektywności polityki społecznej), jak i ochrony środowiska (zagrożenia naturalne, w tym Plany Zarządzania Ryzykiem Powodziowym). Współpracował z przedstawicielami jednostek administracji publicznej, samorządów województw, miast i największych firm. Jako menadżer odpowiadał za realizację złożonych projektów i kierował licznymi zespołami ekspertów. Obowiązki szefa Fundacji pełni od 1 sierpnia 2018 roku. Odpowiada za nadzór nad działalnością WWF Polska oraz realizowanie strategii rozwoju projektów Fundacji..

Zwiń

Krzysztof Przybył

Specjalizacja: polska marka narodowa, rolnictwo i przemysł spożywczy, sport

Absolwent SGGW. Współzałożyciel i były członek zarządu spółek holdingu MESCOMP. Członek rad nadzorczych programu Narodowych Funduszy Inwestycyjnych. Współtwórca programu promocyjnego „Polska na pięciu kontynentach”. Były członek Rady Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Rady Gospodarki Żywnościowej przy Ministrze Rolnictwa i Rozwoju Wsi. 

Więcej

Przez wiele lat członek Zarządu Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej. Współtwórca i przewodniczący Rady Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc. Członek Narodowej Rady Profilaktyki Zdrowotnej oraz Rady Dialogu Społecznego w Rolnictwie. Przewodniczący Rady Nadzorczej Polska Siatkówka Sp. z o.o. Obecnie Krzysztof Przybył jest prezesem Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, znanej od ponad trzydziestu lat jako organizator Konkursu „Teraz Polska”. W ramach tej inicjatywy wyróżniono setki polskich firm, oferujących najlepsze produkty i usługi, które dzięki swoim walorom jakościowym, technologicznym i użytkowym wyróżniają się na rynku oraz mogą być wzorem dla innych.

Zwiń

dr Joanna Rabiczko

Specjalizacja: public Affairs, zarządzanie kryzysowe, przemysł farmaceutyczny, system opieki zdrowotnej, strategie marketingowe i budowanie marek

Public & Governmental Affairs Lead Poland & Central & South Europe MCO Sanofi. Przewodnicząca Grupy Roboczej Producentów Szczepionek w INFARMA. Koordynator National Vaccine Industry Groups’ Task Force w Vaccine Europe (Brussels). Doktor nauk chemicznych ze specjalizacją w zakresie syntezy biologicznie

Więcej

czynnych związków organicznych (PAN i Uniwersytet Warszawski), Absolwentka International Public Affairs Academy, Advanced Management in Pharmacoeconomics, Pharma Marketing and Law oraz Executive MBA. Od ponad 20 lat związana z branżą farmaceutyczną na różnych stanowiskach w działach sprzedaży, marketingu, public affairs. Od ponad 7 lat zaangażowana w prace organizacji branżowych, w których kierowała licznymi projektami i koordynowała prace wielu inicjatyw społecznych.

Zwiń

Adam Radoliński

Specjalizacja: strategia cyfrowa, świadomość marki, produkcja cyfrowa, copywriting, rozwój relacji z klientami

Strateg & producent wizualny, artysta multi wizualny. Creative Producer i Marketing Strategist z międzynarodowym doświadczeniem, specjalizujący się w strategiach cyfrowych. Opracowuje i realizuje kampanie wizerunkowe dla firm i instytucji, łączące w sobie rzeczywistość rozszerzona, rzeczywistość wirtualna,

Więcej

oraz szeroko pojęte zagadnienie Web3. W pełni odpowiedzialny za kreatywne opracowanie i realizację strategii świadomości marki oraz taktyczne działania marketingowe w kanałach cyfrowych. Realizuje się, tworząc scenariusze, jak również reżyserując krótkie formy filmowe, teatralne i performance.

Zwiń

Robert Reinfuss

Specjalizacja: zarządzanie, zasoby ludzkie, efektywność pracy

Praktyk zarządzania, doradca biznesu w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, wykładowca studiów MBA oraz autor licznych publikacji. Autor ValueView® i Rynku celów™. Specjalizuje się w strategicznym HR, technikach podnoszenia rentowności i efektywności pracy, restrukturyzacji i polityce wynagrodzeniowej. 

Więcej

Autor książek o zarządzaniu: “MBO, prosta skuteczna technika zarządzania Twoja firmą” oraz “Rynek celów. Zwrot z inwestycji w HR”. Autor kilkudziesięciu artykułów oraz webinariów z zakresu HRM oraz współautor książki: “HR Biznes Partner” o tematyce związanej z pomiarem rentowności i wartości pracy. Dyrektor Personalny Roku 1999 w konkursie Rzeczypospolitej.

Zwiń

Rafał Siejca

Specjalizacja: tworzenie systemów i oprogramowania

CEO Mazer Inc. oraz XR Wizards – twórców systemu Mazer – kompletnej, agnostycznej i w pełni skalowalnej platformy immersyjnego Metaverse dla rozrywki, biznesu, edukacji i zastosowań profesjonalnych. Doświadczony manager i leader,

Więcej

odpowiedzialny za tworzenie oprogramowania dla największych organizacji finansowych, jednocześnie od lat pielęgnujący ogromną pasję do wirtualnej rzeczywistości i cyfrowych światów. Stworzył jeden z pierwszych na świecie zespołów współpracujących codziennie w Metaverse, nadając pracy zdalnej zupełnie nową jakość i zapewniając wymarzone środowisko kooperacji dla cyfrowych nomadów. Łączy znajomość świata korporacyjnego ze startup’ową zwinnością i umiejętnością zajrzenia w przyszłość. Jego misją jest umożliwienie przenikania się światów wirtualnego i realnego w symbiozie, zapewniającej ludziom swego rodzaju supermoce.

Zwiń

Zuzanna Skalska

Specjalizacja: up-front innovation, sygnaly zmian dla biznesu

Pracuje jako profesjonalny analityk trendów, w obszarze szeroko rozumianych innowacji, designu i biznesu. Wykładowczyni w School of Form Uniwersytetu SWPS, na Uniwersytecie Technicznym w Eindhoven na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego.  

Więcej

Wykłada również na Parsons The New School w Nowym Jorku.

Zwiń

Marek Skała

Specjalizacja: rozwój, zmiana, przywództwo, coaching i mentoring

Trener warsztatowy, coach, mówca inspiracyjny. Właściciel firmy szkoleniowej MEGALIT – Instytut Szkoleń. Od 25 lat prowadzi projekty szkoleniowe i rozwojowe dla największych polskich i światowych koncernów.

Więcej

Zakres – motywacja, przywództwo, zarządzanie zmianą, ale także wystąpienia publiczne czy techniki coachingowe. Współtwórca pierwszych polskich studiów PR (AE w Krakowie). Autor książek i dziennikarz – publicysta, napisał kilkaset tekstów z zakresu biznesu. Oraz cztery bestsellery „Psychologia Zmiany – rzecz dla wściekniętych”, „Manipulacja Odczarowana”, „Skuteczność górą! oraz „77Historii, które mogą dać Ci kopa w życiu i biznesie”. Nagrody: Ostre Pióro BCC, Proton 2012 dla najlepszego edukatora w branży PR. Prowadzi gościnnie zajęcia z PR i HR na kilku uczelniach w kraju. Współzałożyciel Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Członkostwo w ICF oraz International Federation of Journalists. W 2019 otrzymał nagrodę Złotego Pióra w Wiedniu.

Zwiń

dr Justyna Smagowicz

Specjalizacja: zarządzanie produkcją

Adiunkt na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Autorka lub współautorka opracowań naukowych z obszaru nauk o zarządzaniu i jakości. Obszar specjalizacji merytorycznej obejmuje zarządzanie produkcją, modelowanie symulacyjne, badanie zużycia energii, modele dojrzałości organizacji oraz publiczne zarządzanie kryzysowe. 

Więcej

Obecne prace badawcze skupiają się na doskonaleniu procesów produkcyjnych z wykorzystaniem modelowania komputerowego oraz budowania modeli odporności przedsiębiorstw na zakłócenia.

Zwiń

dr Katarzyna Stanny

Specjalizacja: sztuka, edukacja artystyczna, prawo autorskie

Absolwentka Wydziału Grafiki ASP w Warszawie, studiów podyplomowych w Instytucie Historii UW oraz Instytutu Francuskiego w Warszawie. Od roku 2016 pełni funkcje prodziekana ds. studiów niestacjonarnych oraz ds. studenckich Wydziału Sztuki Mediów warszawskiej ASP, gdzie od 2009 roku prowadzi Pracownię Obrazowania dla Mediów. Pracuje dla Polskiej Akademii Nauk,  

Więcej

zajmuje się grafiką użytkową, fotografią i pracą naukową. Jako projektantka biżuterii współpracowała ze Swarovski Elements. Prace prezentowała na trzydziestu dwóch wystawach indywidualnych malarstwa, grafiki, fotografii, ilustracji i biżuterii oraz na blisko stu wystawach zbiorowych w Polsce, Francji, Niemczech, Luksemburgu i Chinach. Laureatka wielu ogólnopolskich nagród i wyróżnień, w tym Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za szczególne osiągnięcia w pracy artystycznej i dydaktycznej (2014) oraz Nagród Rektora ASP w Warszawie (2015 i 2019). Stypendystka Funduszu Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego (2019 i 2020). Członkini Zarządu ZAiKS-u (2014 – 2022) a obecnie Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

Zwiń

prof. Arkadiusz Stempin

Specjalizacja: historia, politologia, sprawy związane z Państwem Watykańskim

Historyk, politolog, watykanista, komentator polityczny portalu TOK FM i telewizji POLSAT NEWS. Ukończył studia historyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz germanistykę na Albert-Ludwigs-Universität we Freiburgu. Doktorat w 2003 r. (Albert-Ludwigs-Universität Freiburg), habiltacja w 2008 r. (Albert-Ludwigs-Universität Freiburg). 

Więcej

Od 2009 roku kierownik katedry im. Konrada Adenauera w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. J. Tischnera. Ostatnie publikacje: “Angela Merkel – cesarzowa Europy” (Agora 2014), “Moralny podbój Polski przez Cesarstwo Niemieckie w latach I wojny światowej” (Neriton 2014), „Angela Merkel. Cesarzowa Europy” (Agora 2021), „Większe zło. Polityczne zabójstwa, krwawe zamachy, kościelne spiski” (Agora 2022).

Zwiń

Borys Stokalski

Specjalizacja: strategia produktu cyfrowego i architektura komunikacji, zwinna architektura organizacji, transformacja cyfrowa

Partner w firmie RETHINK, aktywny doradca w obszarze cyfrowych transformacji przedsiębiorstw i instytucji publicznych, przedsiębiorców w branży IT. W roku 1987 ukończył informatykę na Uniwersytecie Warszawskim. W latach 1991=2015 współtwórca i członek władz (przez wiele lat również w roli prezesa zarządu) grupy Infovide-Matrix notowanej na warszawskiej GPW,

Więcej

wiodącego dostawcy usług doradczych i rozwiązań IT w Polsce. Po 2015 inwestor w obszarze robotyki i deep tech, doradca w procesach transformacji i budowy wartości firm technologicznych. Autor licznych publikacji poświęconych strategicznym i zarządczym aspektom technologii, innowacyjności, popularyzator dobrych praktyk zarządzania na styku biznesu i technologii. Wieloletni członek Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego, twórca forum techno-ewolucji Digital Champions.

Zwiń

Grzegorz Szczepański

Specjalizacja: strategia korporacyjna, zarządzanie komunikacją, komunikacja kryzysowa

CEO Hill+Knowlton Strategies Polska. Z branżą public relations związany od 30 lat. Pierwsze 10 lat pracował w agencjach Burson-Marsteller i Business Communications Associates, której był twórcą i prezesem do chwili przejęcia przez Edelman PR Worldwide. 

Więcej

Do chwili powołania na stanowisko prezesa zarządu Hill+Knowlton Strategies był członkiem ścisłego kierownictwa kolejno Banku Pekao SA, Provident Polska i Grupy Żywiec, w których odpowiadał za pion PR i komunikacji. Prezes Międzynarodowego Związku Firm Doradztwa Komunikacyjnego (ICCO). Inicjator i wieloletni prezes Związku Firm PR. Laureat m.in. nagród: Gwiazda PR i AD Wo/Man 2021, PRO PR Globe Award 2020.

Zwiń

Andrzej Szumowski

Specjalizacja: state branding, promocja gospodarcza i promocja polskiej żywności

Wiceprezes zarządu Wyborowa S.A., prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka, członek Rady Głównej Związku Pracodawców „Polski Przemysł Spirytusowy”, prezes Fundacji Muzeum Polskiej Wódki, wiceprezes Polsko-Hiszpańskiej Izby Gospodarczej, wiceprezes Polsko-Latynoamerykańskiej Rady Biznesu .

Więcej

oraz wiceprzewodniczący Rady Krajowej Izby Gospodarczej. Ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studia PR w Szkole Głównej Handlowej. Swoją 30-letnią karierę zawodową rozpoczął w Ministerstwie Współpracy Gospodarczej z Zagranicą. Później pełnił funkcję Podsekretarza Stanu w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej, doradcy Szefa Kancelarii Prezydenta RP, doradcy Ministra Spraw Zagranicznych i Ministra Rolnictwa oraz eksperta ECOSOC. Jest wykładowcą w Szkole Głównej Handlowej

Zwiń

Maciej Trybulec

Specjalizacja: rozwój umiejętności przywódczych, wystąpienia publiczne, storytelling,

Praktyk biznesu. Jest trenerem i mentorem polskich i zagranicznych menedżerów z 17 krajów Europy. Pomaga liderom rozwijać ich kompetencje przywódcze oraz uczy sztuki przemawiania publicznego. Wprowadzony przez niego styl zarządzania przynosi wyjątkowe rezultaty biznesowe.

Więcej

Pełnił stanowisko Prezesa Zarządu Sanofi Pasteur w Polsce. Posiada ponad 27-letnie doświadczenie pracy w dużych koncernach farmaceutycznych. Należy do zespołu Partnerów Intent-Based Leadership, prowadzonego przez Davida Marquet’a. W ramach tego programu prowadzi szkolenia VR-training wdrażające model Lider-Lider w firmach. Blisko współpracuje z 4Results, szczególnie z obszaru przywództwa i sztuki wystąpień publicznych.

Zwiń

Piotr Wielgomas

Specjalizacja: strategiczny rozwój biznesu, szczególnie w obszarze HR, rekrutacja kadry menedżerskiej 

Prezes Zarządu, założyciel grupy BIGRAM S.A. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, odbył staże w branży HR w USA i Wielkiej Brytanii. Ponad 28 lat zarządza firmą i jej strategią. BIGRAM jest jedną z najbardziej aktywnych i doświadczonych firm doradztwa

Więcej

personalnego w Polsce. Jest również wyłącznym polskim partnerem renomowanych sieci międzynarodowych : IIC Partners Executive Search oraz Career Star Group / outplacement / oraz polskim koordynatorem globalnego projektu Enactus,

Zwiń


dr hab. Jacek Wasilewski

Specjalizacja: medioznawca, storytelling w polityce i w biznesie

Absolwent Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego, Gender Studies UW oraz Scenariopisarstwa na Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Habilitację uzyskał w 2014 roku, na podstawie pracy „Opowieści o Polce. Retoryka narracji”.

Więcej

Od 2011 roku kieruje specjalnością dokumentalistyka, której celem jest rozwijanie multimedialnych dziennikarskich form narracyjnych. Członek Komisji Żywego Słowa Rady Języka Polskiego. W latach 2008–2010 był dyrektorem Szkoły Retoryki SWPS. Prowadził gościnnie zajęcia z komunikacji publicznej i w zakresie kształtowania wizerunku na Uniwersytecie Gdańskim i Uniwersytecie Jagiellońskim. Zajmuje się ekspertyzami dla firm i organizacji publicznych, jak sądy, KRRiTV, stacje medialne, miasta. W latach 2007-2014r. współpracował z Krajową Szkołą Sędziów i Prokuratorów w zakresie przygotowania środowiska prawniczego do komunikacji medialnej i dotyczącej wizerunku instytucji, a także komunikacją i tone of voice miast. Obecnie zajmuje się badaniami powstawania i transformowania znaczeń w kulturze, a także tym, jak język komunikacji używany w organizacji wpływa na myslenie i funkcjonowanie w niej. Autor książek: „Retoryka dominacji” (2006), „Prowadzeni słowami – retoryka motywacji w komunikacji publicznej” (2008), Opowieści o Polsce (2012, ), Baśnie wolnego rynku (2019,) Bezecnik gramatyki polskiej (2021), a także współautor: Mała książeczka o współpracy (2022), Uwiezieni w słowach rodziców (2022), Pięć wymiarów człowieka. Jak zrozumieć siebie, własnych pracowników i zwiększyć efektywność działania firmy.

Zwiń


prof. Paweł Wojciechowski

Specjalizacja: wszystkie polityki publiczne (od spraw społecznych, poprzez gospodarcze kończąc na polityce fiskalnej)

Prof. Paweł Wojciechowski jest dyrektorem w londyńskiej firmie konsultingowej Whiteshield, W latach 2006-2020 był ministrem finansów, wiceministrem spraw zagranicznych, ambasadorem Polski przy OECD prezesem Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz głównym ekonomistą ZUS.

Więcej

W latach 1995-2005 był prezesem PTE Allianz Polska S.A., prezesem TFI Atut S.A., dyrektorem w Polskim Banku Rozwoju S.A. Podczas pobytu w USA w latach 1983-1990 ukończył studia ekonomiczne na John Carroll University, a następnie studia magisterskie i doktoranckie na Case Western Reserve University. W 1995 r. uzyskał stopień doktor nauk technicznych w Instytucie Badań Systemowych PAN. Wykładał na uniwersytetach Harvarda, John Carroll, Wszechnicy Polskiej Szkole Wyższej oraz Akademii Leona Koźmińskiego,

Zwiń

prof. Tomasz Zarycki

Specjalizacja: socjologia, geografia społeczna, historyczna socjologia elit

Socjolog i geograf społeczny, profesor Uniwersytetu Warszawskiego i tamże zastępca dyrektora Instytutu Studiów Społecznych im. Profesora Roberta Zajonca (ISS UW). Do jego głównych pól zainteresowania należą socjologia nauki, polityki, kultury oraz historyczna socjologia elit,

Więcej

 a także geografia społeczno-polityczna krajów Europy Środkowej i Wschodniej ze szczególnym uwzględnieniem Polski i Rosji. Wydał m.in. książki: Nowa przestrzeń społeczno-polityczna Polski (1997), Region jako kontekst zachowań politycznych (2002), Kapitał kulturowy. Inteligencja w Polsce i Rosji (2008), Peryferie. Nowe ujęcie zależności centro-peryferyjnych (2009), Ideologies of Eastness in Central and Eastern Europe (Routledge, 2014), Gra peryferyjna: Polska politologia w globalnym polu nauk społecznych (wspólnie z Tomaszem Warczokiem, 2016), Totem inteligencki: Arystokracja, szlachta i ziemiaństwo w polskiej przestrzeni społecznej (wspólnie z Rafałem Smoczyńskim, 2017) oraz The Polish Elite and Language Sciences A Perspective of Global Historical Sociology (Palgrave, 2022). 

Zwiń

Andrzej Ząbek

Specjalizacja: bankowość – wealth management

Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego. Od 1995 roku związany z bankowością, od roku 2001 związany z Bankiem Fortis, a następnie BNP Paribas. Posiada wieloletnie doświadczenie praktyczne w obszarze bankowości korporacyjnej, w latach 2010-2012 kierował Departamentem Sektora Publicznego i Instytucji .

Więcej

a od 2013 roku pracuje w obszarze Bankowości Prywatnej – Wealth Management, obecnie na stanowisku dyrektora biura Klientów Kluczowych. Był prezesem zarządu Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych BNP Paribas oraz dyrektorem Biura Maklerskiego BNP Paribas Polska. Posiada doświadczenie w kierowaniu zespołami w sektorze finansowym na różnych etapach rozwoju organizacji: start-up, rozwój, fuzja, restrukturyzacja, transformacja. Od 2011 roku pełni funkcję członka zarządu Fundacji BNP Paribas

Zwiń

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top