POLSKA 2020 W ŚWIETLE MEDIÓW. O czym pisaliśmy, czytaliśmy i myśleliśmy w 2020 r.?

Raport THINKTANK i Instytutu Monitorowania Mediów

 

Rok 2020, dotknięty globalną pandemią, przejdzie z pewnością do historii XXI wieku. W świecie wysoce zorganizowanym, dysponującym nadzwyczajnymi osiągnięciami nauki i wyrafinowanymi technologiami, pojawiło się zagrożenie, wobec którego wszyscy jesteśmy jednakowo bezradni. Historycy i antropolodzy będą badać to zjawisko teraz i w przyszłości, a tymczasem THINTANK i Instytut Monitorowania Mediów postanowili sprawdzić, jak te nadzwyczajne wydarzenia zapisały się w mediach i za ich pośrednictwem w świadomości Polaków.  

Eksperci THINKTANK wybrali 12 haseł, które naszym zdaniem najbliżej charakteryzowały społeczne doświadczenia związane z pandemią w 2020 roku. Instytut Monitorowania Mediów zbadał zaś, jak często i w jakim kontekście pojawiały się one w prasie, w portalach internetowych i social mediach oraz jaka była dynamika ich występowania w poszczególnych miesiącach 2020 r. w porównaniu do 2019 r. Dwa z tych haseł, czyli „świat po pandemii” oraz „fake news-y” zostały poddane dokładniejszej analizie. Oczywiście pierwsze z nich nie było obecne w mediach w 2019 r.

Poniżej przedstawiamy graficzny obraz analizy wszystkich haseł.

 

Zbigniew Gajewski, Partner THINKTANK

 

 

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 

 

Zobacz również

Wpisz wyszukiwany termin powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij ESC, aby anulować.

Wróć do góry