Silne marki na trudne czasy – finał XVI edycji Superbrands Polska

Superbrands Polska po raz 16. nagrodziło najsilniejsze marki na krajowym rynku. Nagrodę Honorową, przyznawaną osobom, które w sposób szczególny przyczyniają się do budowy pozytywnego wizerunku Polski, otrzymała Adriana Porowska.

Przedstawiciele 26 marek odebrali wczoraj w Warszawie statuetki Superbrands Polska oraz Business Superbrands Polska. To unikatowe na rynku wyróżnienia, przyznawane za wieloletnią konsekwentną pracę na rzecz budowy silnej marki – takiej, która oferuje użytkownikom istotne korzyści materialne i emocjonalne, wykraczające poza te dostarczane przez konkurencję, oraz pewność, że mają do czynienia z najlepszą ofertą w kategorii.

Organizacja działa na świecie od 1994 roku, projekt ma swoje lokalne edycje w 90 krajach. W Polsce jest obecna od 17 lat, a badanie, stanowiące podstawę dla przyznania tytułu, jest największym konsumenckim sondażem siły i wizerunku marek.

Za realizację badania odpowiada instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Raz na dwa lata grupa 3000 respondentów poddaje weryfikacji 2000 marek pogrupowanych w ponad 100 kategoriach. Wyniki sondażu są konfrontowane z opinią Rady Marek – stałego grona doradczego Superbrands, złożonego w tym roku z 40 ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Udział w procesie certyfikacji jest całkowicie bezpłatny.

Najsilniejsze marki biznesowe wybierane są w oparciu o kryteria jakości produktów lub usług, relacji B2B, innowacyjności oraz działań z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Decydujący głos w tym wyborze mają eksperci Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej polskiej organizacji biznesowej reprezentującej interesy pracodawców.

W 2022 roku w gronie laureatów Superbrands znalazły się:

AMS, Apart, CIECH Sarzyna, Cisowianka, CityFit, DPD, Drutex, GRUPA ENEL-MED, Eneris, Europejski Fundusz Leasingowy, Felix, Forbes, Gazeta.pl, Herbalife Nutrition, Lancerto, Nationale Nederlanden, Onet, Piątnica, Przysnacki, Rossmann, Saatchi & Saatchi, Sodexo, Thermomix, Tork, UNIQA oraz Wirtualna Polska.

– Tegoroczna edycja projektu bardziej niż kiedykolwiek wcześniej potwierdziła, że silne marki są nam potrzebne – mówiła podczas gali Nina Kowalewska-Motlik, Prezeska Zarządu New Communications, partnera Superbrands w Polsce. – Potrzebujemy marek, które w niepewnych warunkach mają wiedzę i zasoby, by trwać, szukać rozwiązań i znajdować je. Marek, które inspirują i dają przykład zaangażowania oraz takich, które potrafią zrezygnować z tego, co opłacalne, na rzecz tego, co jest dobre dla świata i ludzi.

Historie sukcesu nagrodzonych marek, uzupełnione o artykuły ekspertów poświęcone w tym roku przede wszystkim niespodziewanym wyzwaniom współczesności, które wpływają na myślenie o markach, ich działania i wybory użytkowników, trafiły do Albumu Superbrands. Publikacja, nazywana na świecie „Biblią brandingu”, będzie dostępna dla czytelników w listopadzie.

Ważne wydarzenia 2022 roku wpłynęły na charakter tegorocznej edycji projektu, której wiodącym tematem stało się „człowieczeństwo”, oraz na wybór laureatki Nagrody Honorowej. Na grono dotychczasowych nagrodzonych złożyły się postaci, których nazwiska i dorobek są powszechnie znane, a one same – stale obecne w krajowym i międzynarodowym dyskursie. Znaleźli się wśród nich politycy, sportowcy, artyści i społecznicy, miedzy innymi były prezydent Lech Wałęsa, były premier i przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek; były premier i minister finansów Leszek Balcerowicz, Jerzy Owsiak i WOŚP, Janina Ochojska, Agnieszka Radwańska i Robert Lewandowski, Paweł Pawlikowski, Krzysztof Penderecki czy Marian Turski.

Rok 2022 i doświadczenia związane z toczącą się wojną w Ukrainie, a w szczególności niebywałe i bezprecedensowe zaangażowanie Polaków w pomoc uchodźcom, kazały organizatorom zwrócić uwagę na tych, którzy nie są widoczni w błyskach fleszy, a którzy swoją codzienną działalnością realnie wpłynęli na pozytywną odmianę ludzkich losów; cichych bohaterów, dzięki którym Polska znalazła się na ustach świata jako kraj, w którym nie powstał żaden obóz dla uchodźców.

Ich wszystkich w opinii Rady Marek uosabia Adriana Porowska, prezeska Kamiliańskiej Misji Pomocy Społecznej i streetworkerka od kilkunastu lat wspierająca osoby w kryzysie bezdomności. To ona w pierwszych tygodniach wojny koordynowała pomoc wolontariuszy na warszawskich dworcach: Zachodnim i Centralnym. Współpracowała z firmami i władzami, działała w porozumieniu z ONZ, Komisją Praw Człowieka i Rzecznikiem Praw Obywatelskich. Cicho i prawdziwie odmieniała na lepsze los tych, którzy stracili dom, dobytek i poczucie bezpieczeństwa, a czasem też – nadzieję.

– Jeśli mógłbym jakoś określić Adrianę Porowską, to użyłbym trzech słów: empatia, determinacja i profesjonalizm – mówił Adam Bodnar, którego laudacji mogli wysłuchać uczestnicy Gali. – Na polskiej ziemi trudno znaleźć bardziej empatyczną i zdeterminowaną osobę: konkretną, nieodpuszczającą działaczkę, która w każdej sytuacji stara się znaleźć rozwiązanie i pomóc. (…) jej postawa jest znana na całym świecie i powinniśmy jej być jako Polacy bardzo za to wdzięczni.

Dla gości Gali Finałowej, zebranych w hotelu Sheraton, wystąpili: Laura Godziejewska i Trio Piotra Rodowicza.

***

Projekt i Gala Superbrands 2022 zostały objęte Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy Pana Rafała Trzaskowskiego.

Partnerzy strategiczni: AMS, ARC Rynek i Opinia, Communication Unlimited, KinAds, Lewiatan

Partnerzy Instytucjonalni: IAA, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Partner logistyczny: DPD

Partnerzy medialni: Forbes, Forbes Women, Gazeta.pl, Instytut Monitorowania Mediów, Marketing przy Kawie, Marketer +, Nowy Marketing, OOH Magazine, Onet.pl, PRoto, PR Manager, THINKTANK i Wirtualna Polska

 

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top