#WiedzaNieMaPłci – najnowsza inicjatywa Fundacji Sukces Pisany Szminką

Jak pokazuje opublikowany w tym roku Raport Instytutu Zamenhofa, to głównie mężczyźni wypowiadają się w polskich mediach w charakterze ekspertów. Powodów wymienia się wiele od nieupdatowanych list ekspertów, niemożności ich wyszukania, większej dyspozycyjności panów, po zdarzające się odmowy pań. Co jest prawdą? Na dziś nie wiemy. To co wiemy, to, że ekspertki są i są gotowe, by zostać zauważone. Kampania #wiedzaniemapłci pokazuje je w akcji.

Obserwacja medialnej nierówności płciowej w dobie pandemii zainspirowała członków Klubu Champions of Change i Olgę Kozierowską, Prezeskę Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, do zainaugurowania akcji #WiedzaNieMaPłci. W ramach akcji odbywają się debaty na temat szeroko pojętego biznesu w czasach COVID-19, podczas których poruszamy tematy:

  • Czym jest sukces w świecie po pandemii?
  • Czy COVID-19 napędza technologie 4.0?
  • Przedsiębiorca postpandemiczny.
  • Sprawiedliwie nie znaczy po równo.
  • Świat po COVID-19.

Głos w spotkaniach biorą ekspertki, w dziedzinach, w których to zazwyczaj w rolach ekspertów prezentowani byli mężczyźni.

Debaty z udziałem ekspertek emitowane są co tydzień. Premiera miała miejsce 9 marca. Finał planowany jest na 6 kwietnia. Nagrania i relacje ze wszystkich rozmów będą dostępne na stronie Fundacji https://sukcespisanyszminka.pl/wiedza-nie-ma-plci/ i kanale  Youtube Sukcesu Pisanego Szminką, a gospodarzem debat jest jedyny w gronie występujących mężczyzna – Jarosław Kuźniar. Dodatkowo, by ułatwić mediom i organizatorom konferencji bezpośrednie dotarcie do ekspertek, na stronie fundacji umieszczono listę z kontaktami i biografiami ekspertek a także setkami z ich udziałem. https://sukcespisanyszminka.pl/ekspertki/ . Lista ta będzie się stopniowo powiększać.

 „Wiedza nie ma płci. A jednak i badania i nasze doświadczenia pokazują, że nie jest to takie oczywiste. Głos kobiet w ważnych temat gospodarczych, politycznych czy kulturowych jest często pomijany. Brakuje reprezentacji żeńskiej i na konferencjach, i w panelach i w mediach. A to duża strata. Nasza akcja, mam nadzieję, będzie początkiem zmiany. I nikt tu nie chce nikogo usuwać, my chcemy tylko wzbogacić debaty o ważny, ekspercki głos kobiet.” – powiedziała Olga Kozierowska, pomysłodawczyni akcji.

Projekt taki jak ten jest jedną z metod przełamywania stereotypów, budowania świadomości i docelowo docenienia w debacie publicznej głosu obu płci.

 

Bibliografia:

Kobiety w biznesie 2020 RAPORT Grant thornton

https://grantthornton.pl/wp-content/uploads/2020/03/Kobiety-w-biznesie-2020-RAPORT-Grant-Thornto-08-03-2020.pdf

Nikola Bochyńska, Paweł Prus. Media bez kobiet. Raport Instytutu Zamenhofa. Marzec 2021

https://zamenhof.pl/wp-content/uploads/2021/03/Media-bez-kobiet-raport-Instytutu-Zamenhofa.pdf

 

O Fundacji:

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą i najstarszą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet i młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego
i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Współzałożycielkami Fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Szkoląca i motywująca ponad 250.000 kobiet rocznie i 300.000 młodych ludzi. Do flagowych projektów organizacji należą: program aktywizacji zawodowej kobiet Sukces to Ja, ogólnopolski konkurs Bizneswoman Roku, kampanie społeczne #StaćmnienaSukces, #NiePrzepraszamZa i #PozwolWybrać, program FunTechFuture dla dziewcząt opuszczających domy dziecka i YEP.Academy aktywizujący młodych ludzi.

Aplikacje Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką: gra Yep i MyOla

www.sukcespisanyszminka.pl | www.bizneswomanroku.pl  | www.sukcestoja.pl | www.yep.academy

 

 

Zobacz również

Wpisz wyszukiwany termin powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij ESC, aby anulować.

Wróć do góry