Rusza XV edycja Projektu Superbrands Polska!

Organizacja Superbrands jest jedyną na świecie niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które osiągnęły rynkowy sukces. Superbrands, który od ponad 25 lat na świecie i ponad 15 lat w Polsce, wyłania najsilniejsze marki na danym rynku – dzisiaj działa już w blisko 90 krajach.

 

„Superbrand to marka, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie.
Oferuje klientom znaczące emocjonalne bądź fizyczne korzyści, których pragną i które rozpoznają̨.
Korzyści te stanowią̨ o jej przewadze nad markami konkurencyjnymi.”

 

Badanie Superbrands jest największym w Polsce konsumenckim badaniem siły i wizerunku marki. Za jego realizację odpowiada instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Łączna próba badawcza obejmuje ponad 10 000 respondentów, a ocenie poddanych zostaje ponad 2 000 marek zgrupowanych w ponad 100 kategoriach. Szczególne miejsce w wyłonieniu laureatów zajmuje Rada Marek. To gremium ekspertów, które tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Rada Marek stanowi stałe grono doradcze dla Superbrands w Polsce, a wyniki jej obrad w połączeniu z opiniami konsumentów wpływają na końcową ocenę marek i przyznanie tytułu Superbrands.

Marki biznesowe, wyróżniane corocznie tytułem Business Superbrands, zostają oceniane i wybrane przez ekspertów Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej polskiej organizacji biznesowej reprezentującej interesy pracodawców w Polsce i Unii Europejskiej. Oceniają oni jakość produktów
lub usług, jakość relacji B2B, innowacyjność i działania CSR.

Historie sukcesu wyróżnionych marek prezentowane są w Albumie Superbrands zwanej „biblią brandingu” a statuetki Superbrands nazwane „Oskarami marketingu” wręczane są laureatom na uroczystej Gali.

 

Laureatów tegorocznej edycji Projektu Superbands 2021 poznamy już w marcu 2021 r.

 

 

Jak wygląda proces Certyfikacji Superbrands 2021 dla marek konsumenckich, czyli w jaki sposób marka może stać się Superbrands 2021?

Laureaci marek nagrodzonych w obszarze B2C wyróżnieni zostają na podstawie wyników badania rynku. Badanie, na potrzeby XV edycji, zrealizowane będzie w styczniu 2021 r., metodą CAWI, na próbie N = 10 000 przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia i obejmie ponad 2 000 marek konsumenckich. Wyniki badania zostaną zważone do struktury populacji pod względem płci i przedziału wiekowego.

 

Proces Certyfikacji odbywa się corocznie na zasadzie trzystopniowej kwalifikacji:

Etap I:  opracowanie listy marek wraz z kategoriami obowiązującymi w danym roku – każda marka może zostać bezpłatnie dodana do badania

Etap II:  badanie znajomości marki i skłonności do jej rekomendacji realizowane przez niezależny instytut badawczy metodą CAWI na próbie N > 10 tys. respondentów

Etap III: głosowanie Rady Marek

 

O przyznaniu tytułu Superbrands 2021 zadecydują połączone wyniki niezależnego badania konsumenckiego oraz wyniki głosowania członków Rady Marek.

Tytuł Superbrands 2021 otrzymają marki, które:

  • osiągną w badaniu konsumenckim Index siły marki powyżej 70% średniej z indeksu TOP 3 marek w danej kategorii
  • osiągną w głosowaniu Rady Marek ocenę pozytywną na poziomie 50% + 1 głos wszystkich oddanych głosów

 

Jak wygląda proces certyfikacji Business Superbrands 2021 dla marek w obszarze B2B?

Proces Certyfikacji odbywa się corocznie na zasadzie dwustopniowej kwalifikacji:

Etap I: opracowanie listy marek wraz z kategoriami obowiązującymi w danym roku – każda marka może zostać bezpłatnie dodana do badania

Etap II: głosowanie ekspertów branżowych Konfederacji Lewiatan

O przyznaniu tytułu Business Superbrands 2021 decydują wyniki głosowania Ekspertów Konfederacji Lewiatan. Tytuł Business Superbrands 2021 otrzymają marki, które pozytywnie przejdą weryfikację
i ocenę w czterech obszarach: jakość produktów lub usług, jakość relacji B2B, innowacyjność, działania CSR.

 

Wyniki XV edycji Projektu Superbrands i Laureatów, którzy otrzymają tytuł Superbrands 2020 i/lub Business Superbrands 2020, poznamy już w marcu 2021 r.

Marki, które zostaną wyróżnione tytułem, otrzymają zaproszenie do udziału Projekcie Superbrands,
na który składa się wiele korzyści dla uczestników. Przywilejem wynikającym z uczestnictwa jest dostęp do licznych pól eksploatacji wyróżnienia Superbrands a także możliwość nawiązywania relacji biznesowych w gronie przedstawicieli najsilniejszych marek w Polsce.

 

Dodatkowe informacje: Beata Pajda, Project Manager, beata.pajda@superbrands.pl, 728 350 936

——————————————————————————————————————————————-

Wyłącznym przedstawicielem Superbrands w Polsce jest New Communications Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa ul. Bałuckiego 20/3, 02-557 Warszawa

Kontakt: tel. (22) 646 26 76, superbrands@superbrands.pl, www.superbrands.pl

 

 

 

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top