Baza wiedzy

OSTATNIE PUBLIKACJE

Wiara, nadzieja, Europa

Wiara, nadzieja, Europa

Kiedy myślę, jaka ma być Europa przyszłych pokoleń, przede wszystkim chciałbym, aby się nie rozpadła. Nie chciałbym żyć w Europie podzielonej, której nie łączy współpraca....
Czytaj więcej
Strategiczna funkcja negocjacji

Strategiczna funkcja negocjacji

Warto, by liderzy zwrócili większą uwagę na rolę polityki negocjacyjnej. Skuteczne negocjacje są bowiem źródłem większych zysków, ale także – w „permanentnie negocjującej rzeczywistości” –...
Czytaj więcej
Komunikacja bez przemocy

Komunikacja bez przemocy

W osiągnięciu porozumienia przeszkadza najczęściej wcale nie to, że ludzie nie dostrzegają sensu i celu proponowanych rozwiązań. Problemem jest konfrontacyjny język, jakim ze sobą rozmawiają....
Czytaj więcej
Jak podnieść wartość pracodawcy?

Jak podnieść wartość pracodawcy?

Employer branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy, jest ważnym narzędziem kreowania zaangażowania pracowników. Możliwości employer branding wykorzystała firma PZU do poprawy nastrojów po zmianie kultury organizacyjnej...
Czytaj więcej
Koniec scenicznej komunikacji

Koniec scenicznej komunikacji

Angażowanie pracowników wymaga od szefów organizacji wyjątkowych umiejętności komunikacyjnych. Nie może to być jednak „sceniczne przywództwo” – wygrywa autentyczna komunikacja, oparta na autentycznej wizji i...
Czytaj więcej

TRENDY

Zarządzanie: cztery idee

Otaczająca nas rzeczywistość także się zmienia. Echa zjawisk z tym związanych odnajdą Państwo w pierwszym w tym roku numerze magazynu. Wybitni obserwatorzy życia społecznego i trendów zachodzących w globalnym świecie ...
Czytaj Dalej

Przegląd trendów, idei i zjawisk

Za dwie dekady seniorzy będą świadomą grupą konsumentów, nowe technologie jedynie wspierają rozwiązania smart city, praca zdalna korzyścią i dla pracownika i pracodawcy, jak z idei Internetu Rzeczy stworzyć realne ...
Czytaj Dalej

Przegląd najnowszych trendów, idei i zjawisk

Akcjonariat pracowniczy – drugie podejście, cyfryzacja gospodarki: w oczekiwaniu na żabi skok, nowa rola lidera: nawigator płaskiego świata, gospodarka cyrkularna, blockchain podbija świat finansów Przegląd najnowszych trendów, idei i zjawisk ...
Czytaj Dalej

25 lat polskiej giełdy

Gdybyśmy chcieli 25 lat polskiego systemu finansowego odwzorować na wykresie, krzywa pełna by była załamań oznaczających spektakularne sukcesy i bolesne porażki. Generalnie jednak byłaby krzywą wznoszącą. Jubileusz okazał się świetną ...
Czytaj Dalej
Loading...

ZARZĄDZANIE

Strategia w erze nieoznaczoności

Choć eksperci zarządzania lubią mawiać, że strategie umierają, a liderzy nie doceniają znaczenia strategicznej wizji, opowieści o końcu „świata strategii” są przesadzone. Owszem, o sukcesie w wielu dziedzinach może decydować ...
Czytaj Dalej

Praca w dobie nowych technologii

Rozwój technologii i łatwość komunikacji sprawiają, że informacje i idee przemieszczają się po organizacjach dużo szybciej niż kiedyś. Czy wymaga to nowego podejścia do projektowania firm, przywództwa i motywowania ludzi? ...
Czytaj Dalej

Elastyczność albo droga w dół

Sukces zależy dziś w dużej mierze od stworzenia takiej organizacji, która będzie zdolna dopasować swoje działania do szybko zmieniających się potrzeb klientów. A to wymaga elastyczności. Elastyczność albo droga w ...
Czytaj Dalej

Zarządzanie przez wartości

Etyka, kultura organizacji czy odpowiedzialność przestają być w odniesieniu do firm pustymi hasłami. Organizacje mogą, a nawet powinny kierować się wartościami. Problem w tym, że często brzmią niewiarygodnie i zwykle ...
Czytaj Dalej
Loading...

CZŁOWIEK I STYLE ŻYCIA

Wiara, nadzieja, Europa

Kiedy myślę, jaka ma być Europa przyszłych pokoleń, przede wszystkim chciałbym, aby się nie rozpadła. Nie chciałbym żyć w Europie podzielonej, której nie łączy współpraca. Sądzę, że wola polityczna, by ...
Czytaj Dalej

Dokąd nas prowadzi chciwość

Dążenie do maksymalizacji zysku stało się mantrą współczesnego (wielkiego) biznesu. Głód sukcesu, przede wszystkim finansowego, podsyca skutecznie kultura masowa. O nieporozumieniu, które uczyniło chciwość motorem rozwoju, i o tym, jak ...
Czytaj Dalej

Złapani w pułapkę fake work

Dlaczego ludzie pracują dziś więcej niż kiedykolwiek, lecz osiągają mniej? Dlaczego większość firmowych strategii nie wypala lub ich efekty są dużo gorszę, niż zakładamy? Problem tkwi w nadmiarze nieistotnych obowiązków, ...
Czytaj Dalej

Strategia wspólna z mieszkańcami

Praca nad strategią rozwoju Lublina oparta została na rozwiązaniu, które w Polsce może służyć za wzorzec dla administracji publicznej – modelu partycypacji społecznej. Jej efektem jest faktyczny wkład lokalnych społeczności ...
Czytaj Dalej
Loading...

LIDER I PRZYWÓDZTWO

Symulacja – droga do lepszych decyzji

Symulacje komputerowe pozwalają w praktyce uczyć zespoły zarządzania i szacowania ryzyka bez strachu o konsekwencje finansowe podejmowanych decyzji. Liderzy powinni rozważyć ten sposób podnoszenia kompetencji pracowników i menedżerów. Symulacja – ...
Czytaj Dalej

Kluczowa rozmowa bez agresji i obaw

Większość trudnych spraw, o których rozmawiamy w organizacjach, budzi w nas zwierzęce instynkty. Dlatego powinniśmy uczyć pracowników, jak porozumiewać się konstruktywnie i bez emocji. Kluczowa rozmowa bez agresji i obaw ...
Czytaj Dalej

Gra zespołowa w polskich warunkach

Polskie organizacje i liderzy mają problem z grą zespołową, której znaczenie przy coraz bardziej złożonych projektach rośnie. Jak tworzyć zespoły z krnąbrnych Polaków – indywidualistów, dla których praca w zespole ...
Czytaj Dalej

Liderze, miarkuj swoją siłę!

Mocne strony liderów pomagają im osiągać sukcesy. Jednakże eksponowane za mocno wpychają ich w pułapkę jednostronnego przywództwa. Jak stać się bardziej wszechstronnym szefem? Liderze, miarkuj swoją siłę! ...
Czytaj Dalej
Loading...

KOMUNIKACJA I MARKA

Strategiczna funkcja negocjacji

Warto, by liderzy zwrócili większą uwagę na rolę polityki negocjacyjnej. Skuteczne negocjacje są bowiem źródłem większych zysków, ale także – w „permanentnie negocjującej rzeczywistości” – określają jakość relacji firmy z ...
Czytaj Dalej

Komunikacja bez przemocy

W osiągnięciu porozumienia przeszkadza najczęściej wcale nie to, że ludzie nie dostrzegają sensu i celu proponowanych rozwiązań. Problemem jest konfrontacyjny język, jakim ze sobą rozmawiają. Komunikacja bez przemocy ...
Czytaj Dalej

Jak podnieść wartość pracodawcy?

Employer branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy, jest ważnym narzędziem kreowania zaangażowania pracowników. Możliwości employer branding wykorzystała firma PZU do poprawy nastrojów po zmianie kultury organizacyjnej organizacji. Siemens sięgnął po rozwiązania ...
Czytaj Dalej

Koniec scenicznej komunikacji

Angażowanie pracowników wymaga od szefów organizacji wyjątkowych umiejętności komunikacyjnych. Nie może to być jednak „sceniczne przywództwo” – wygrywa autentyczna komunikacja, oparta na autentycznej wizji i wartościach lidera. Koniec scenicznej komunikacji ...
Czytaj Dalej
Loading...

THINK TANK NA WEEKEND

Samochody autonomiczne i przyspieszona lekcja etyki

Fascynacji sztuczną inteligencją towarzyszy często niemal dziecięcy lęk. Nie dziwi mnie to. Doświadczamy globalnego cywilizacyjnego i kulturowego przełomu, więc nawet przesadzona, emocjonalna troska o teraźniejszość, a tym bardziej o przyszłość, ...
Czytaj Dalej

Wpisz wyszukiwany termin powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij ESC, aby anulować.

Wróć do góry