OSTATNIE PUBLIKACJE
TRENDY
Duży biznes zmienia swoje oblicze
Korporacje, które skupiają się na celu swego działania, a nie na zysku, są bardziej rentowne i osiągają wyraźną przewagę konkurencyjną. Dziś bowiem ludzie chętniej kupują produkty marek odpowiedzialnych społecznie. W ...
(Nie)gotowi na kryzys
Oznak nadciągającego spowolnienia gospodarczego przybywa. Rząd zapewnia, że państwo jest na nie przygotowane – ale i tak skutki kryzysu boleśnie odczujemy. Co robią przedsiębiorcy? Mądrzy opracowują plan, który pozwoli im ...
Ziemia na kredyt
W 1987 r. podpisano tzw. protokół montrealski, czyli międzynarodowe porozumienie mające na celu przeciwdziałanie dziurze ozonowej. Protokół stał się porozumieniem globalnym: przystąpiło do niego ponad 160 państw. W konsekwencji 196 ...
Sukces trwa chwilę
Przemysł fashion marki typu PLNY LALA określa mianem streetwearu. Sportowy styl, prowokujące nadruki, oryginalne projekty graficzne. Za tym kalifornijskim luzem stoi jednak twardy biznes, którego reguły zmieniają się na bieżąco ...
ZARZĄDZANIE
Elastyczność albo droga w dół
Sukces zależy dziś w dużej mierze od stworzenia takiej organizacji, która będzie zdolna dopasować swoje działania do szybko zmieniających się potrzeb klientów. A to wymaga elastyczności. Elastyczność albo droga w ...
Zarządzanie przez wartości
Etyka, kultura organizacji czy odpowiedzialność przestają być w odniesieniu do firm pustymi hasłami. Organizacje mogą, a nawet powinny kierować się wartościami. Problem w tym, że często brzmią niewiarygodnie i zwykle ...
Motywacja
Polacy są coraz bardziej szczęśliwi i lepiej oceniają swoją pracę. Dlaczego więc menedżerowie mają problemy z angażowaniem swoich ludzi? Syndrom ten dotyka wiele organizacji, i te większe, i mniejsze. Pracownicy ...
Biznes musi teraz postawić na wartości
CSR to proces zarządzania wartościami, a te kształtują dziś nie tylko wizerunek, ale i sprzedaż. Jak nimi zarządzać? ...
CZŁOWIEK I STYLE ŻYCIA
Stań na głowie, żeby stanąć na nogach
Ruch jest treningiem nie tylko dla mięśni, ale również dla głowy: dzięki świadomości ciała zyskujemy większą pewność siebie, lepiej zarządzamy sobą na poziomie mentalnym i emocjonalnym. Jak osiągnąć ten stan? ...
Wojciech Szczurek: moje inspiracje
Samorząd, Eugeniusz Kwiatkowski, park technologiczny w Karlskronie, rower i morze: inspiracje Wojciecha Szczurka, prezydenta Gdyni ...
Nie stresuj się jak inni
Polacy to naród pod presją. Dlaczego inni są bardziej odporni na stres? ...
Złapani w pułapkę fake work
Dlaczego ludzie pracują dziś więcej niż kiedykolwiek, lecz osiągają mniej? Dlaczego większość firmowych strategii nie wypala lub ich efekty są dużo gorszę, niż zakładamy? Problem tkwi w nadmiarze nieistotnych obowiązków, ...
LIDER I PRZYWÓDZTWO
Jak lider mierzy się z ryzykiem
Ocena ryzyka jest stałym elementem zarządzania. Mimo że lider ma do dyspozycji wszelkie narzędzia analizy, prognozowania i szacowania ryzyk w zarządzanej firmie, jednym z jego ważniejszych i najtrudniejszych zadań pozostaje ...
Kompromis trzeba budować twardo
Aby rozwiązać konflikt, należy wiedzieć, jak doprowadzić strony do kompromisu. A ponieważ konflikty interesów oraz postaw będą występować zawsze, kompetencja ta jest jedną z kluczowych umiejętności życiowych, menedżerskich i przywódczych ...
Symulacja – droga do lepszych decyzji
Symulacje komputerowe pozwalają w praktyce uczyć zespoły zarządzania i szacowania ryzyka bez strachu o konsekwencje finansowe podejmowanych decyzji. Liderzy powinni rozważyć ten sposób podnoszenia kompetencji pracowników i menedżerów. Symulacja – ...
Kluczowa rozmowa bez agresji i obaw
Większość trudnych spraw, o których rozmawiamy w organizacjach, budzi w nas zwierzęce instynkty. Dlatego powinniśmy uczyć pracowników, jak porozumiewać się konstruktywnie i bez emocji. Kluczowa rozmowa bez agresji i obaw ...
KOMUNIKACJA I MARKA
Jak podnieść wartość pracodawcy?
Employer branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy, jest ważnym narzędziem kreowania zaangażowania pracowników. Możliwości employer branding wykorzystała firma PZU do poprawy nastrojów po zmianie kultury organizacyjnej organizacji. Siemens sięgnął po rozwiązania ...
Koniec scenicznej komunikacji
Angażowanie pracowników wymaga od szefów organizacji wyjątkowych umiejętności komunikacyjnych. Nie może to być jednak „sceniczne przywództwo” – wygrywa autentyczna komunikacja, oparta na autentycznej wizji i wartościach lidera. Koniec scenicznej komunikacji ...
Idzie nowe w brandingu
Efektem dialogu pomiędzy marketerami z wieloletnim stażem a młodym pokoleniem specjalistów ds. komunikacji jest redefiniowanie zasad brandingu. Dziś bardziej niż kiedykolwiek marki są postrzegane przez pryzmat użyteczności dla konsumentów. Idzie ...
Employer branding: droga do zaangażowania
Profesjonalny marketing w służbie rekrutacji daje nowe możliwości na rynku pracy. Jak budować skuteczną markę pracodawcy? ...
THINKTANK NA WEEKEND
Jazda bez widoczności
Patrząc okiem ekonomicznego laika, konsumenta i obywatela, chciałoby się w przekazie teoretyków ekonomii zobaczyć konkretny i jednoznaczny, a przez to uspakajający wzór postępowania dla rządzących. Jednak formuł ukazujących działanie dźwigni ...
Kryzys… ale czy kryzys sensu pracy?
David Graeber w książce „Gównopraca” potrafił łatwo wskazać prace pozbawione sensu –różnej maści asystentów zatrudnianych tylko po to żeby szef czuł się lepiej, biurokratów raportujących dane, na podstawie których nikt ...
Tarcza finansowa działa
Koronawirus mocno wpłynął na biznes, dlatego wiele firm znalazło się w bardzo trudnej sytuacji. Mieliśmy tego świadomość, stąd ogromne tempo i intensywność prac w PFR już od samego początku pandemii ...
Szkoła w tarapatach
Szkoła od zawsze boryka się z dwoma kluczowymi wyzwaniami: biurokracją oraz autonomią. Autonomiczna szkoła działa dobrze, gdy nie krępują jej bezsensowne przepisy. Niestety pandemia wyostrzyła wcześniejsze bolączki. Czas, który nauczyciele ...