Baza wiedzy

OSTATNIE PUBLIKACJE

Zwalniać też trzeba umieć

Nie da się prowadzić biznesu bez konieczności zwalniania pracowników. Umiejętność ta jest potrzebna szczególnie dziś, gdy przedłużająca się pandemia dotyka każdej gałęzi gospodarki. Według ankiet...
Czytaj więcej

Jak budować relacje w biznesie?

Budowanie relacji w biznesie to sfera niedoceniana i spychana na margines działalności. Często bagatelizujemy wartość relacji oraz nie potrafimy dostrzec i wydobyć niewątpliwych korzyści jakie...
Czytaj więcej

Dobrzy liderzy potrzebni od zaraz

W politykach publicznych istotną rolę pełnią dziś tzw. policy/public entrepreneurs, czyli osoby które inicjują różne, często innowacyjne, przedsięwzięcia społeczno-ekonomiczne o charakterze non-profit. Mogą to być...
Czytaj więcej

Combat Kalaki szansą dla rozwoju menedżera

Dobrych liderów coraz częściej porównuje się do mistrzów wschodnich sztuk walki. Nie jest to bezzasadne, bo menedżer czerpiący ze sztuk walki może stać się skuteczniejszy,...
Czytaj więcej

Jazda bez widoczności

Patrząc okiem ekonomicznego laika, konsumenta i obywatela, chciałoby się w przekazie teoretyków ekonomii zobaczyć konkretny i jednoznaczny, a przez to uspakajający wzór postępowania dla rządzących....
Czytaj więcej

TRENDY

Duży biznes zmienia swoje oblicze

Korporacje, które skupiają się na celu swego działania, a nie na zysku, są bardziej rentowne i osiągają wyraźną przewagę konkurencyjną. Dziś bowiem ludzie chętniej kupują produkty marek odpowiedzialnych społecznie. W ...
Czytaj Dalej

(Nie)gotowi na kryzys

Oznak nadciągającego spowolnienia gospodarczego przybywa. Rząd zapewnia, że państwo jest na nie przygotowane – ale i tak skutki kryzysu boleśnie odczujemy. Co robią przedsiębiorcy? Mądrzy opracowują plan, który pozwoli im ...
Czytaj Dalej

Ziemia na kredyt

W 1987 r. podpisano tzw. protokół montrealski, czyli międzynarodowe porozumienie mające na celu przeciwdziałanie dziurze ozonowej. Protokół stał się porozumieniem globalnym: przystąpiło do niego ponad 160 państw. W konsekwencji 196 ...
Czytaj Dalej

Sukces trwa chwilę

Przemysł fashion marki typu PLNY LALA określa mianem streetwearu. Sportowy styl, prowokujące nadruki, oryginalne projekty graficzne. Za tym kalifornijskim luzem stoi jednak twardy biznes, którego reguły zmieniają się na bieżąco ...
Czytaj Dalej

ZARZĄDZANIE

Elastyczność albo droga w dół

Sukces zależy dziś w dużej mierze od stworzenia takiej organizacji, która będzie zdolna dopasować swoje działania do szybko zmieniających się potrzeb klientów. A to wymaga elastyczności. Elastyczność albo droga w ...
Czytaj Dalej

Zarządzanie przez wartości

Etyka, kultura organizacji czy odpowiedzialność przestają być w odniesieniu do firm pustymi hasłami. Organizacje mogą, a nawet powinny kierować się wartościami. Problem w tym, że często brzmią niewiarygodnie i zwykle ...
Czytaj Dalej

Motywacja

Polacy są coraz bardziej szczęśliwi i lepiej oceniają swoją pracę. Dlaczego więc menedżerowie mają problemy z angażowaniem swoich ludzi? Syndrom ten dotyka wiele organizacji, i te większe, i mniejsze. Pracownicy ...
Czytaj Dalej

Biznes musi teraz postawić na wartości

CSR to proces zarządzania wartościami, a te kształtują dziś nie tylko wizerunek, ale i sprzedaż. Jak nimi zarządzać? ...
Czytaj Dalej

CZŁOWIEK I STYLE ŻYCIA

Stań na głowie, żeby stanąć na nogach

Ruch jest treningiem nie tylko dla mięśni, ale również dla głowy: dzięki świadomości ciała zyskujemy większą pewność siebie, lepiej zarządzamy sobą na poziomie mentalnym i emocjonalnym. Jak osiągnąć ten stan? ...
Czytaj Dalej

Wojciech Szczurek: moje inspiracje

Samorząd, Eugeniusz Kwiatkowski, park technologiczny w Karlskronie, rower i morze: inspiracje Wojciecha Szczurka, prezydenta Gdyni ...
Czytaj Dalej

Nie stresuj się jak inni

Polacy to naród pod presją. Dlaczego inni są bardziej odporni na stres? ...
Czytaj Dalej

Złapani w pułapkę fake work

Dlaczego ludzie pracują dziś więcej niż kiedykolwiek, lecz osiągają mniej? Dlaczego większość firmowych strategii nie wypala lub ich efekty są dużo gorszę, niż zakładamy? Problem tkwi w nadmiarze nieistotnych obowiązków, ...
Czytaj Dalej

LIDER I PRZYWÓDZTWO

Jak lider mierzy się z ryzykiem

Ocena ryzyka jest stałym elementem zarządzania. Mimo że lider ma do dyspozycji wszelkie narzędzia analizy, prognozowania i szacowania ryzyk w zarządzanej firmie, jednym z jego ważniejszych i najtrudniejszych zadań pozostaje ...
Czytaj Dalej

Kompromis trzeba budować twardo

Aby rozwiązać konflikt, należy wiedzieć, jak doprowadzić strony do kompromisu. A ponieważ konflikty interesów oraz postaw będą występować zawsze, kompetencja ta jest jedną z kluczowych umiejętności życiowych, menedżerskich i przywódczych ...
Czytaj Dalej

Symulacja – droga do lepszych decyzji

Symulacje komputerowe pozwalają w praktyce uczyć zespoły zarządzania i szacowania ryzyka bez strachu o konsekwencje finansowe podejmowanych decyzji. Liderzy powinni rozważyć ten sposób podnoszenia kompetencji pracowników i menedżerów. Symulacja – ...
Czytaj Dalej

Kluczowa rozmowa bez agresji i obaw

Większość trudnych spraw, o których rozmawiamy w organizacjach, budzi w nas zwierzęce instynkty. Dlatego powinniśmy uczyć pracowników, jak porozumiewać się konstruktywnie i bez emocji. Kluczowa rozmowa bez agresji i obaw ...
Czytaj Dalej

KOMUNIKACJA I MARKA

Jak podnieść wartość pracodawcy?

Employer branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy, jest ważnym narzędziem kreowania zaangażowania pracowników. Możliwości employer branding wykorzystała firma PZU do poprawy nastrojów po zmianie kultury organizacyjnej organizacji. Siemens sięgnął po rozwiązania ...
Czytaj Dalej

Koniec scenicznej komunikacji

Angażowanie pracowników wymaga od szefów organizacji wyjątkowych umiejętności komunikacyjnych. Nie może to być jednak „sceniczne przywództwo” – wygrywa autentyczna komunikacja, oparta na autentycznej wizji i wartościach lidera. Koniec scenicznej komunikacji ...
Czytaj Dalej

Idzie nowe w brandingu

Efektem dialogu pomiędzy marketerami z wieloletnim stażem a młodym pokoleniem specjalistów ds. komunikacji jest redefiniowanie zasad brandingu. Dziś bardziej niż kiedykolwiek marki są postrzegane przez pryzmat użyteczności dla konsumentów. Idzie ...
Czytaj Dalej

Employer branding: droga do zaangażowania

Profesjonalny marketing w służbie rekrutacji daje nowe możliwości na rynku pracy. Jak budować skuteczną markę pracodawcy? ...
Czytaj Dalej

THINKTANK NA WEEKEND

Jazda bez widoczności

Patrząc okiem ekonomicznego laika, konsumenta i obywatela, chciałoby się w przekazie teoretyków ekonomii zobaczyć konkretny i jednoznaczny, a przez to uspakajający wzór postępowania dla rządzących. Jednak formuł ukazujących działanie dźwigni ...
Czytaj Dalej

Kryzys… ale czy kryzys sensu pracy?

David Graeber w książce „Gównopraca” potrafił łatwo wskazać prace pozbawione sensu –różnej maści asystentów zatrudnianych tylko po to żeby szef czuł się lepiej, biurokratów raportujących dane, na podstawie których nikt ...
Czytaj Dalej

Tarcza finansowa działa

Koronawirus mocno wpłynął na biznes, dlatego wiele firm znalazło się w bardzo trudnej sytuacji. Mieliśmy tego świadomość, stąd ogromne tempo i intensywność prac w PFR już od samego początku pandemii ...
Czytaj Dalej

Szkoła w tarapatach

Szkoła od zawsze boryka się z dwoma kluczowymi wyzwaniami: biurokracją oraz autonomią. Autonomiczna szkoła działa dobrze, gdy nie krępują jej bezsensowne przepisy. Niestety pandemia wyostrzyła wcześniejsze bolączki. Czas, który nauczyciele ...
Czytaj Dalej

Wpisz wyszukiwany termin powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij ESC, aby anulować.

Wróć do góry